Sunday, December 10, 2017

Virgulă 99...

Văd că televiziunile noastre primitive, oferă și ele reclame tot primitive cu produse care costă:
199,99 lei, reduse de la 299,99 lei
99,99 lei resuse de la 159,99 lei
2099,99 lei reduse de la 4099,99 lei
și tot așa.
Nici televiziunile și nici acele companii care fac teleshoping parcă au rămas înțepenite în timp și uită că există internet și e-commerce unde cetățeanul află exact cât costă un produs.
Îmi amintesc cum un lanț de magazine care a și dispărut vindea o borsetă pentru călătorie cu 60 de lei, reduză cu 60%, făcută din cârpă, când eu cumpărasem una din piele 100% cu 19 $ neredusă, ceea ce însemna că în șarlatania lor, managerii acelui lanț de magazine, care a și falimentat între timp credeau că prostesc oamenii.
Eu zic că toți care nu s-au repliat vor pierde, căci nimeni nu mai face ceva fără să intre pe Internet și să se informeze. De aceea sunt magazinele goale. De aceea, lumea cumpără de pe Internet. De aceea cine știe să facă comerț o face pur și simplu, fără să înșele clientul. Acum clientul este ca nășicul care vede păsărica finuței o singură dată, la botez. Niciodată un client nu dă dovadă de masochism în așa fel să se lase păcălit și a doua oară. Cândva am cumpărat un aparat GPS de la un magazin online celebru de pe Dâmbăvița, aparat care era defect și pe care o muiere de la ghișeu a reușit să mă umilească. De la gunoaiele acelea n-am mai cumpărat niciodată nimic. Mi se face milă de ei cum își fac reclamă făcând din Black Friday nu o zi ci o lună, arătând niște reduceri și false și penibile.
Deci mitologia acelor prețuri ce conțin prea multe cifre de 9 s-a risipit și comercianții trebuie să găsească alte strategii, cu mult mai inteligente pentru a ieși în față, căci legile din Ro le dă voie să arate cât de deștepți sunt. Dacă sunt și hoți și proști, vor trage obloanele cu siguranță.
Virgulă 99... este cel mai nasol lucru pe care îl văd în ultimul timp, pentru că spiritul de turmă al celor care frecventează acest artificiu de început de secol al XX-lea a murit o dată cu Internetul.



(10 decembrie 2017)

No comments:

Post a Comment