Tuesday, December 19, 2017

Anita HARTIG, marea soprană Anita HARTIG

Pe programul TVR 3 în miez de noapte, am avut prilejul s-o văd și s-o ascult pe soprana Anita HARTIG, cântând în rolul Mimì din opera La bohème a marelui compozitor italian  Giacomo PUCCINI. Era o înregistrare a spectacolului de la Opera Națională din Cluj-Napoca.
În primul rând, soprana Anita HARTIG este cu totul altceva în raport cu întreg spectacolul.
În al doilea rând am reușit să recunosc ariile celebre și să conchid că erau interpretate la superlativ.
În al treilea rând, Anita HARTIG a dominat scena, lucru care se vedea de la mare distanță.
În al patrulea rând vocea ei are un dramatism aparte, care făcea ca rolul să-i fie mănușă.
În al cincilea rând Anita HARTIG cântă și joacă în același timp cu mare naturalețe.
Realmente a fost un moment special tot ce am văzut șidacă uneori teatrele de operă din provincie prezintă spectacole de provincie, cu montări învechite, lente cu sonorizări neadecvate, de data aceasta ceea ce am văzut mi-a amintit de spectacolele văzute de mine cu înregistrări de pe Tv bulgărească de dinainte de 1989 unde erau prezentate integral spectacole de operă sub bagheta lui Herbert von KARAJAN, a lui Riccardo MUTI sau a lui Sir Georg SOLTI. A fost o încântare ceea ce am ascultat și am văzut, căci evenimentele de înalt nivel sunt foarte rare, iar vocea sopranei Anita HARTIG e excepțională, clară, dicție perfectă și despre muzicalitate, ritm și joc orice cuvânt este de prisos.



(19 decembrie 2017)

No comments:

Post a Comment