Sunday, November 26, 2017

Un concept: revizia tehnică preventivă

Producătorii de mașini urmăresc fiecare produs, mai ales că au și service-uri proprii și există baze de date distrinuite care se centralizează și dau o imagine clară despre comportamentul mașinilor produse de ei. Fiecare malșină are un document al ei cu cod bare. Fiecare reper care se înlocuiește are și el un ambalaj cu cod bare. dacă se știu:
- codul mașinii de la producător,
- cosul reperului înlocuit,
- data achiziției mașinii,
- kilometrii parcurși,
- data înlocuirii,
se fac analize foarte detaliate și se extrag:
- lista cu repere ce se înlocuies  în anul întâi al utilizării;
- lista cu repere ce se înlocuies  în anul al doilea al utilizării;
- lista cu repere ce se înlocuies  în anul al treilea al utilizării;
......................
- lista cu repere ce se înlocuies  în anul al XV-lea al utilizării.
Va rezulta din analiza de preț care este momentul optim al înlocuirii vehiculului. Acum, neprocedând așa reviziile tehnice înlocuiesc numai chestiile decisive, cele care crează necazuri așa-zise minore nu sunt înlocuite. Omul ar trebui intrebat ce să înlocuiască din repere și să i se spună și cât costă. dacă se procedează așa, riscul de defectare scade, ceea ce este excepțional pentru driver.
Un concept: revizia tehnică preventivă este un concept ce devine operațional acum când toate service-urile au toate resursele de a ține o evidență unitară a tot ce se întâmplă cu un vehicul care a intrat pe poarta lor, mai ales că nu se culeg date, ci se citesc coduri de bare și atât. Nu este nicio lilosofie să ai o astfel de bază de date și datele de la orice service să ajungă la producîtor, căci achizițiile de date se proiectează mănușe pe prelucrările statistice care ăn final să ducă la liste de repere ce trebuie ănlocuite diferențiat de anul la care se face revizia tehnică.



(26 noiembrie 2017)

No comments:

Post a Comment