Sunday, November 26, 2017

Start pentru centenar (partea a I-a)

Duminică 26 noiembrie 2017 TVR în colaborare cu alte câteva instituții profund democratice a organizat un concert la TNB, sala de un roșu strident dedicat startului activităților omagiale peb=ntru Centenarul Marii Uniri, fără a fi 1 Decembrie, fără a fi ajunul marii sărbători. Mi-am amintit de un primar zăpăcit care a aprins el luminile de iarnă de pe străzi furând startul Primăriei Capitalei. În politică eram obișnuit. În cultură, nu prea.
Spectacolul nu a depășit nivelul unei șușe pentru că:
- decorul negru era oribil;
- scrisul din colțu dreapta-sus era neinteligibil;
- sala era goală;
- sonorizarea era jijiită;
- țoalele după femeile din orchestră erau cam sclipicioase;
- unele arii nu le-am înțeles;
- textele de jos se derulau foarte rapid;
- era o burtieră galbenă cu text  care defila aiurea;
- solistele nu și-au schimbat rochiile;
- unele interpretări la instrumente erau obosite;
- publicul rece molfăia gumă;
- iîn loja oficială se vorbea la mobil.
Am spus că am asistat la o șușe pentru că:
- repertoriul a fost prea eterogen;
- nu au fost alese bucăți reprezentative;
- ariile de operă nu aveau comun cu evenimentul;
- atmosfera era prea provincială;
- nu am sesizat o strategie repertorială;
- unele bucăți au fost chiar plictisitoare;
- Rapsodiile nu au sunat deloc bine.
Se vede clar că totul a fost o improvizație, că spectacolul este din acelea de o singură rerezentație și după aceea toți se risipesc căci nu au fostamt o echipă, lucru care s-a văzut din caracterul încropit și formal al întregului parcurs. Lipsa unor stiliști profesioniști au făcut ca fiecare să apară acolo cum a vrut cu ce a avut și mai ales să se vadă sărăcia fiecăruia în loc de sclipire și stil. Pentru un asemenea mare eveniment nu există nicio condiționare sau n-ar trebui să fie. este trist că acest start a fost ratat.





(26 noiembrie 2017)

No comments:

Post a Comment