Wednesday, November 22, 2017

Promovarea culturismului

Azi 22 noiembrie 2017 la emisiunea TEO Show de pe Kanal D am văzut că au fost invitați:
- Gabriel TONCEAN președintele Federației Române de Culturism și Fitness;
- Andrei ALEXANDRESCU medaliat cu bronz la Campionatul Mondial de Culturism de la Bistrița;
- Jenica STAN campioană la  Campionatul Mondial de Culturism de la Bistrița;
- Sebastian ȘERPESCU vicecampion la  Campionatul Mondial de Culturism de la Bistrița.
Tot azi, dar dimineața, la emisiunea lui Răzvan și Dani de la Antena 1 s-au prezentat:
- Gabriel TONCEAN președintele Federației Române de Culturism și Fitness;
- Andrei ALEXANDRESCU medaliat cu bronz la Campionatul Mondial de Culturism de la Bistrița;
- Jenica STAN campioană la  Campionatul Mondial de Culturism de la Bistrița.
Dialogul avut a evidențiat eforturile făcute de culturiști dar și de Federație pentru a ține ștacheta performanței cât mai sus, iar promovarea acestui sport la Antena 1 este ceva obișnuit.
Este notabil că o televiziune caută să arate câteva dintre succesele pe care le-au obținut culturiștii români la o manifestare sportivă de mare anvergură cum a fost WORLD JUNIOR & MASTERS CHAMPIONSHIPS organizat sub egida International Federation of Bodybuilding and Fitness - IFBB și FRCF de la Bistrița în perioada 9-12 noiembrie 2017.
Sunt multe manifestări și mulți campioni la culturism și fitness și seja se vorbește la noi de existența unor legende ale culturismului, așa cum sunt Petru CIORBĂ, Florin UCEANU, Dragoș POPESCU, Constantin LAZĂR, Răzvan ARITON, Costică CĂILEANU și cu deosebire Nicu GIURGI și Gheorghe HUMĂ. Promovarea culturismului se realizează prin:
  • publicarea de reviste de specialitate fie autohtone așa cum a fost revista lui Cristian DULGHERU Culturism și fitness care de la un timp nu se mai află în târg, dar și prin preluarea unor reviste de culturism internaționale cu introducerea a câtorva pagini despre fenomenul românesc al culturismului, așa cum sunt revistele Muscle Fit, Flex, Ironman, Muscular Development și probabil și altele, oricum prea puține în raport cu setea de cunoaștere a tinerilor de la noi care merg la sălile de forță și care doresc să practice culturismul;
  • publicarea de cărți fie prin traduceri, fie cărți realizate de autori români, dar se observă o încetinire a ritmului și o scădere a interesului autorilor dar și a editurilor pentru a tipări cărți din moment ce Internetul este plin de tot felul de bloguri pe tema culturismului, unde se oferă sfaturi dar și soluții miraculoase, cu credibilitate fluctuantă;
  • organizarea de demonstrații și simpozioane pe teme de culturism atunci când au loc campionatele naționale și asigurarea unor activități de maximă vizibilitate, în care apar materiale promoționale și mari culturiști oferă postere, autografe și alte materiale personalizate sau fac demonstrații la scenă deschisă;
  • participarea celor care asigură managementul sălilor de fitness culturism la organizarea unor acțiuni specifice din care enumăr prezentarea unor mari clturiști pentru a face demonstrații, afișarea de postere ale unor legende ale culturismului românesc în spații adevate din sălile de lucru, angajarea unor sportivi vcare au atestate de instructori pentru a asigura instruirea celor care vin la sală să lucreze, nu neapărat ca instructori personal, ci ca instructori de program;
  • implicarea producătorilor, a retailerilor de suplimente, vitamine și echipamente destinate culturiștilor dar și a celor care au deja magazine pentru vânzarea acestor produse în desfășurarea de acțiuni concrete care să conducă la cunoașterea mai bună a exigențelor acestui sport și mai ales a utilizării corecte a produselor și echipamentelor;
  • atragerea culturiștilor în realizarea de reclame cu impact la nivelul tinerilor dornici să practice culturismul;
  • sponsorizarea unor manifestări sportive de către companii care nu au neapărat legătură cu sportul așa cum s-a întâmplat la Bistrișa în noiembrie curent, când firme ca X-Nutrition, Brenntag, Panatta, Aliat Autoexcelenţa, Sport Life, Puiul de Crăieşti, Parteneri tehnici, Lex Guard Securrity, Jolie Sim, ProTan România; 
  • crearea de produse artistice în care să fie implicați culturiști în filme, în emisiuni tv dar și în spectacole organizate în săli de mare capacitate unde sportivii să se producă în numere de scură durată dar de mare spectaculozitate.

Este important să se definească o strategie de promovare a culturismului și observ că primii pași deja s-au făcut. Deja competiția WORLD JUNIOR & MASTERS CHAMPIONSHIPS s-a realizat în colaborare cu TVR. Pe TVR HD a fost transmisă competiția și principalele momente au fost transmise pe celelalte canale ale TVR.




(22 noiembrie 2017)

No comments:

Post a Comment