Sunday, August 13, 2017

Profilul lui Dorel

Având în vedere că sunt prea mulți cei care intră prin ceea ce fac în categoria de Dorel, a face profilul lor nu este ceva temerar, ci doar o chestie de voință analitică, întrucât cu toții au ceva în comun și dacă stau să mă gândesc un pic, am și identificat despre ce este vorba. Toți cei încadrați în categoria de Dorel:
- au carențe educaționale grave;
- dau dovadă de un voluntarism vecin cu inconștiența;
- nu gândesc nici la ceea ce fac și nici la consecințe;
- trec la acțiune fără a avea un plan, din instinct;
- practică o meserie pentru care nu are pregătire;
- învață din zbor orice și se cred mari meseriași;
- au hainele murdare să pară că muncesc din greu;
- știu să se odihnească să nu fie văzuți de șefi;
- se fac că fac ceva util doar în prezența șefilor;
- se scarpină la nas ducând mâna la ceafă.
Dorel are toate semnalmentele de a fi recunoscut de la un kilometru, pentru cine își dorește o viașă liniștită, în care să nu fie acoperit de ridicol prin ce face subalternul său, eternul Dorel. Numai cine nu vrea nu-l identifică pe Dorel dintr-o echipă, din doi timpi și trei mișcări, pentru că Dorel este omul care nu are dovada că știe să facă nimic cu acte serioase, ci pozează în omul de mare experiență, dar care nu este în stare să prezinte o carte de vizită clară a modului în care a lucrat în ultimii 10 ani. Mi s-a întâmplat de nenumărate ori să stau de vorbă cu persoane cu profilul lui Dorel, dar din schimbul a câtorva vorbe mi-am dat seama cu cine stau de vorbă și am evitat colaborarea cu ele. Alții s-au fericit cu binefacerile celor ce respectivii au întreprins, după care mi-au dat dreptate. Profilul deDorel, cel ce trebuie evitat cu orice preț:
- nu are scule;
- critică pe cei ce au lucrat înaintea lui;
- sunt împrăștiați;
- improvizează;
- se laudă;
- suflă mucii pe jos;
- scuipă birjerește;
- fumează fără a cere voie;
- înjură prea des.
Am dat suficiente elemente ca oricare dintre cei ce vor să nu aibă dureri de cap, să nu înceapă nicio colaborare cu Dorel, de oriunde ar fi el și oricât de insistent ar fi că se dă priceput și eficient. Cine face altfel, își asumă toate riscurile și niciodată să nu spună că nu a știut despre ce este vorba. Se zice că la tocmirea unui lăutar de nuntă trebuie să te uiți doar cum pune arcușul pe vioară, nefiind necesar să- asculți repertoriul în stradă. Așa este și cu Dorel. Doar o secundă trebuie pentru a ne lămuri.




(14 august 2017)


No comments:

Post a Comment