Friday, August 25, 2017

Cultura consumatorului de Internet

Consumatorul de Internet este cel ce folosește totalitatea resurselor pe care acesta i le pune la dispoziție. De aceea, el trebuie să știe câteva principii și să nu se abată de la ele, pentru a face relația dintre el și mediul virtual eficientă, prietenoasă și cu deschidere pentru viitor. Indiferent care este resursa Internet accesată, consumatorul de Internet trebuie să se asigure că s-a poziționat corect și că a reținut exact ceea ce i se cere în general, dar și în particular de la fiecare aplicație accesată. Niciodată, ca și în viața reală, o aplicație din mediul virtual nu are cum să ofere consumatorului de internet altceva decât ceea ce dezvoltatorul ei a proiectat și a implementat.
Este obligatoriu ca utilizatorul de Internet, pe care l-am numit într-un limbaj mai brutal să parcurgă următorii pași:
- să citească despre resursa pe care o accesează;
- să respecte pașii necesari impuși pentru bunul dialog;
- să înțeleagă și să respecte condițiile definitte și la care a subscris;
- să fie disciplinat și onest în procesul de generare conținut digital;
- să șină mintă nume de utilizator și parole create la primul acces.
Consumatorul de Internet are o cultură a lui cu care vine la momentul relaționării, car își dezvoltă și o cultură specifică Internetului care include:
- vocabulare specifice aplicațiilor;
- acronime care îi facilitează accesul;
- memorarea unor restricții de succesiune;
- necesitatea de a introduce șiruri de caractere valide;
- asumarea de riscuri în cazul alocării eronate de resurse;
- definirea de reguli proprii legate de salvarea de rezultate;
- gestionarea listelor  și definirea unei dinamici proprii;
- asigurarea coerenței mesajelor proprii;
- definirea unui nivel de redundanță optim;
- menținerea unui ritm și a unui interes constant de relaționare.
Fiecare consumator de Internet prin ceea ce face își definește un profil, dar prin comportamentul său se culeg automat date care vin să întregească acest profil și să crească eficiența interacțiunilor sale cu resursele Internetului.
Față ve viața de zi cu zi de tip birocratic, în cultura Internetului pentru consumator apar elemente noi, total diferite, care impun abordări calitative noi.
În primul rând se definesc cu exactitate date de identificare privind generatorul de conținut digital, momentul în care conținutul digital a fost generat și ceea ce este cel mai important că operația de ștergere a conținutului digital lasă urme, fiind posibilă reconstituirea oricărei versiuni a acestuia.
În al doilea rând, problema responsabilizării este deja o chestiune implementată pentru că structurile de conținut digital impun o punere în corespondență cu persoanele și gestiunea automată permite o încărcare uniformă, dar și o analiză automată a eficienței cu care se face interacțiunea dintre consumatori, respectiv, clienți dacă este vorba de aplicații de e-commerce.
În al treilea rând, consumatorul de Internet are alte așteptări, căci se instalează alte principii de etică, total diferite decât cele din viața din afara Internetului, cu o singură condiție și anume, cei ce se integrază în contextul Internetului trebuie să respecte rigorile acestuia, mai ales în ceea ce privește actualizarea informațiilor și promtitudinea în a reacționa și a răspunde clar și pe înțeles.
Am observat la noi un nivel nu prea ridicat al culturii consumatorului, căci Internetul este folosit de foarte mulți doar pentru a se afla în treabă, pentru a arăta că există și ei, nu pentru a derula activități eficiente, adică afaceri care se mai numesc și e-business. Se poartă aici un fel de consumator mioritic de Internet, în care timpul și spațiul nu contează, iar exigențele sunt disproporționate din teama că Internetul aduce șomaj, prin creșterea productivității muncii. Lumea uită că indiferent cât ar crește productivitatea muncii, volumul problemelor de rezolvat rămâne copleșitor de mare și niciodată nu se va pune problema creșterii șomajului, ci găsirii de modalități de a include cât mai multe probleme în sfera soluționării cu cvalculatorul și cu Internetul, de a asigura o calitate și mai bună a soluțiilor și nimic altceva. Numai abordările primitive, simpliste au o astfel de concluzie de reducere a personalului, știut fiind faptul că un calculator face să se învârtească în jurul lui cel puțin 100 de persoane care vor năduși muncind mai abitir decât în fața unui strung.




(25 august 2017)

No comments:

Post a Comment