Sunday, July 30, 2017

Mariana DEAC își cântă Ardealul ei

Mariana DEAC își cântă Ardealul ei ca nimeni alta. Cu mulți ani în urmă am avut ocazia să văd un spectacol folcloric undeva în Transilvania, pe un câmp deschis, unde era organizată o scenă și unde foarte mulți dintre rapsozii Ardealului au evoluat. M-au impresionat atunci:
- albul costumelor purtate;
- sobrietatea gesturilor;
- negrul din cusăturile iilor;
- repertoriul fiecăruia;
- calitatea vocilor;
- frumusețea melodiilor;
- rezonanța spectatorilor;
- respectul pentru public;
- economia de vorbe;
- lipsa textelor de prezentare;
- fluiditatea spectacolului.
Mariana DEAC m-a impresionat cu cântecele ei, din care am remarcat Frați români din lumea-ntreagă, Bade Ioane, Hai români cu bărbăție,  De la mândre vin acasă, Mamă, num-o fată ai. Este o mare artistă Mariana DEAC pentru că:
- își respectă publicul;
- cântă live;
- nu introduce alte sunete în cântece;
- are o anumită sobrietate;
- dicția sa este perfectă;
- nu gâfâie când cântă;
- este distinsă pe scenă.
Îmi place muzica din Ardeal. Textele de acolo sunt mai apropiate de ceea ce simt eu ca individ în relația cu natura, cu cerul și mai ales cu trecutul neamului meu. Cântecele de acolo nu au nimic banal în ele, ci sunt profunde și directe, parcă și un pic triste. Cântăreața Mariana DEAC mă reprezintă prin muzica ei, deși sunt din Argeș de fel, deși foarte mulți îmi spun că aș fi ardelean, deși după nume parcă nu, căci IVAN n-ar nimic comun cu numele dacice străvechi.
Mariana DEAC, respect!

(30 iulie 2017)

No comments:

Post a Comment