Monday, July 17, 2017

Eroina națională Ecaterina TEODOROIU

Când am vizitat Târgu Jiu am avut ocazia să văd în centru un monument realizat de Milița PETRAȘCU, eleva lui Constantin BRÂNCUȘI. Era Mausoleul Ecaterinei TEODOROIU.
Am intrat pe internet și am citit despre istoria acestuia, dar și despre faptul că în orașul Târgu Jiu se află casa în care s-a născut și a trăit eroina neamului românesc, Ecaterina TEODOROIU, aflată pe Bulevardul care-i poară numele eroinei, la numărul 270. Când am ajuns acolo m-a impresionat faptul că acea casă este înconjurată de construcții masive, imense și cam urâte. Casa este mică, are o curticică. Am vizitat-o și ghidul, un om cultivat, ne-a spus detalii pe care nu le află nimeni în cărți. Este acea casă un sanctuar. M-a impresionat că sub sticlă se află cozile pe care Ecaterina TEODOROIU și le-a tăiat la plecarea pe front. Nu am cuvinte să descriu emoția pe care am trăit-o în acel loc special, știind că acea tânără a luptat și s-a jertfit pentru poporul ei. pentru puțin timp mi-au trecut prin fața ochilor frânturi ale filmului lui Dinu COCEA realizat undeva prin 1978 în care roșuș principal era jucat de Stela FURCOVICI. Am revăzut acei ochelari cu lentilele mici și rotunde. Tot timpul m-am gândit la măreția acestui neam, căci a dat și el o Ioana d'ARC care prin ceea ce a făcut ne-a arătat nouă tuturor că nu există nimic mai presus de patrie, de țărâna străbună, pentru care nicio jertfă nu înseamnă prea mult. Cred că ar fi mult mai bine, dacă atunci când sunt zilele de școală altfel, profesorii ar merge la cest sanctuar să înțeleagă cu mult mai exact ceea ce înseamnă patriotism, luptă pentru libertate, pentru demnitate și pentru adevăr.


(17 iulie 2017)

No comments:

Post a Comment