Tuesday, June 20, 2017

Testarea interfețelor cu clienții

Azi am văzut cum arată prostia în forma ei pură. Eram la sucursala din Calea Victoriei de lângă guvernul de 3 persoane, zis al nimănui și am văzut un dispozitiv unde se eliberează bonuri de ordine. Am vrut să iau și eu un bon. N-am reușit. Am văzut vreo 8 nefericiți ca și mine. Într-un final, am tras cu ochiul la un tip familiarizat cu drăcia și am reușit să iau bonul 691. Dar după mine, alți vreo 5 inși s-au scremut, fără succes. Când unul s-a enervat, a venit un funcționar arogant și i-a luat el bon de ordine. Să concluzionez:
- dacă am o interfață,
- dacă am N indivizi care interacționează,
- dacă numai K indivizi reușesc,
- dacă raportul K/N e mai mare de 0,92 e foarte bine;
- dacă raportul K/N e mai mare de 0,78 și mai mic decât 0,92 e bine;
- dacă raportul K/N e mai mic decât  0,78 e nasol.
Azi, raportul K/N = 1/16 = 0,0625 ceea ce arată că interfața este execrabilă și automatul acela de eliberat bonuri trebuie aruncat la gunoi împreună cu cei ce l-au proiectat și care habar nu au ceea ce înseamnă:
- clienții;
- respectul;
- eficiența;
- prietenia;
- satisfacția.
Este foarte rău că nici în IT&C nu sunt meseriași 100%, dacă mă gândesc că foarte mulți au plecat și că despre interfețe lumea nu citește, deși Costin PRIBEANU de la ICI este tătic și există și o conferință celebră pe acest subiect. Numai că amatorismul bântuie pe oriunde e de ciugulit banul gros, chiar dacă produsele software și interfețele lor  sunt proaste rău de tot.
Nici nu mă miră, că la așa bancă, așa automat, dacă stau să mă gândesc că am fost acolo la un termen dat de o funcționară cam tâmpită, care a zis că rezolvă ceva și nici nu s-a scremut să facă acest lucru, de nesimțită ce era. Amin.

(21 iunie 2017)

No comments:

Post a Comment