Thursday, June 22, 2017

Omul prost, după fapte se cunoaște

Tatăl meu, Dumnezeu să-l ierte mi-a zis:
- Ioane, când mergi în târg să-ți tocmești lăutarii de nuntă, nu stai să le asculți repertoriul în drum. Uită-te, cum pun arcușul pe vioară și te lămurești!
Câtă dreptate a avut tata!
Am deprins tehnică de a-mi da seama de ce este în stare un om, doar după primele două cuvinte pe care le scoate pe gură, după ce a deschis-o.
Mama, Dumnezeu s-o ierte mi-a zis într-o bună zi:
- Ioane, omul prost, după fapte se cunoaște!
Câtă dreptate a avut mama!
Nu trebuie să mă uit cât de mult vorbește un ins, ci doar să văd ce a făcut, ce face și-mi voi da seama ce va face în viitor. Niciodată nu voi fi luat prin surprindere, dacă știu suficient de multe despre faptele pe care le are la activ un ins. N-am cum să cred că un om care face un lucru prost de 100 de ori, îl va face bine a 101-a oară. N-am cum să cred că un om dacă spune 100 de tâmpenii consecutive, va debita o chestie inteligentă a 101-a oară. N-am cum să cred că un om care n-a fost în stare să facă ceva în 1461 de zile, adică în 4 ani de primar, va face vreuna din promisiuni în următoarele 1461 de zile, vai steaua lui!
Toate acestea mă duc la evaluări extrem de corecte și la dezvoltarea unei capacități fenomenale de a-i clasifica pe politicieni, dar și pe analiștii politici și de a-i băga în categorii foarte omogene precum excepționali, OK, cioflingari, terfeloage, idioți, mediocri, limitați, respectiv, bărbați de stat.
Faptele definitorii care să facă pe un individ să se califice sunt clar definite la mine. Un primar trebuie să facă o lucrare de amploare precum un metrou, o canalizare, o sistematizare, un spital, o sală de sport,, o conductă de gaze, generalizarea utilizării panourilor solare un ceva acolo, care să presupună satisfacerea unei nevoi pentru cetățeni. Primarul cu panseluțe, concerte, ghirlande, pomișori și alte mărunțișuri este un cioflingar.
Un premier ca să se califice trebuie să facă cap-coadă o autostradă, să crească viteza pe tren de la 30 km/h la 200 km/h, să tripleze salariul minim, să facă trecerea la euro și câte și mai câte. Un premier care o freacă și vine cu tot felul de scuze sau amânări este o terfeloagă.
Nu mai continui, pentru că m-aș încărca cu energii negative acum de dimineață și nu mai sunt multe zile până la ziua de 23 august, când se aniversează suficienți ani de la eliberarea patriei noastre de sub jugul fascist de către armatele sovietice eliberatoare, așa cum scria în cărțile mele de școală, traduse din limba rusă și după care nu eram obligat să învăț ca un papagal absolut nimic, ca acum.



(23 iunie 2017)

No comments:

Post a Comment