Saturday, June 17, 2017

Casa memorială a Mariei LĂTĂREȚU

Casa memorială a Mariei LĂTĂREȚU se află în comuna Bălcești. La trecerea spre Tg. Jiu am ratat vizitarea, pentru că semnalizarea este foarte din scurt. Nici la venirea spre București nu mi-a fost foarte ușor, căci semnalizarea acestui monument este deficitară. Deși ar fi trebuit să fie deschisă, am intrat de unul singur acolo. Am privit bustul din față. Am urcat pe prispă și m-am uitat pe fereastră în camere, căci ușile erau închise. Nu sunt atît de sigur că această comună este cu o inflație de personalități, ca să-și permită să trateze cu o așa de mare indiferență pe marea artistă. În documentație se zicea că ploua în casă și de aceea nora artistei retrăsese costumele naționale autentice de la casa memorială. Nu am văzut decât câteva fotografii pe pereți și un pet undeva în camera cea mai din dreapta. Mi-am făcut și câteva poze. Am plecat trist. Totuși am fost încântat că am reușit să vizitez.







Aș fi vrut să scriu aici niște versuri ale cântecelor ei, dar toate sunt așa de frumoase încât nu m-am hotărât. În mașină am fredonat câteva versuri din Vă las cântecele mele.
(17 iunie 2017)

No comments:

Post a Comment