Thursday, May 18, 2017

Pictori români la muzeul Pușkin din Moscova

Când prin 1975 am vizitat Muzeul PUȘKIN din Moscova am avut plăcuta surpriză să văd acolo o serie de picturi ale unor pictori români, precum:
Nicolae GRIGORESCU cu portretul unei tinere românce;
Corneliu BABA cu portret de femeie;
Corneliu BABA cu portret de femeie;
Corneliu BABA - natură moartă.
M-am bucurat, lucru care nu mi s-a întâmplat nici la muzeul Luvru, nici la Prado și nici la galeriile Vaticanului. Am trăit bucurie la MOMA din New York în preajma sculpturilor lui BRÂNCUȘI. Am rememmorat toate acestea azi când un amic mi-a zis că merge la Moscova și îl știu amator de muzee. Acolo, la Muzeul PUȘKIN este un ocean de tablouri. Le-am căutat din curiozitate și din mândria de a fi român căci doream să văd dacă bogații Rusiei știau și despre noi, căci armatele lor trecuseră pe pământul nostru de prea multe ori și tezaurul de la Pietroasa fisese ănaipoiant încă de pe vremea luio Dej.
Pictorii români la muzeul Pușkin din Moscova nu sunt mulți, dar sunt, căci în alte muzee ale lumii nu prea suntem prezenți. Și noi aven în muzeele noastre tablouri ale unor mari pictori ruși. După un tablou al lui Ilia Repin s-a inspirat Băsescu atunci când l-a făcut pe Iliescu bătrân edecar...


(18 mai 2017)

No comments:

Post a Comment