Saturday, May 27, 2017

CSIE'50 - Profesorul Cristian Valeriu TOMA

A  scrie despre tânărul profesor Cristian Valeriu TOMA îmi este foarte ușor. Voi scrie despre modul în care l-am cunoscut, despre cum am colaborat și despre rezultatele sale. El era student în anul al III-lea la Secția de Informatică Economică cu 5 ani de studiu, din Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică. Pentru a mă lămuri despre un om, mie nu-mi trebuie decât o secundă. Eu îmi dau seama dacă voi colabora cu cineva după cum dau noroc cu respectivul și după ce deslușesc în privirea respectivului. Acea secundă a trecut și concluzia a fost că voi colabora excelent cu Cristian Valeriu TOMA, lucru care s-a și întâmplat. Cristian Valeriu TOMA este:
- un programator de înaltă clasă;
- persoana care spune verde în față adevăruri;
- tipul care nu acceptă compromisuri;
- tot timpul cu coloană vertebrală verticală;
- cu o putere de muncă fantastică;
- tânărul cu o logică perfectă;
- de o punctualitate cum greu se întâlnește;
- cel care dacă promite ceva se ține de cuvânt 100%;
- foarte eficient în ceea ce face și face foarte bine;
- inovativ și construiește cu ușurință soluții originale;
- un tip care are un management de carieră fără fisură;
- de departe un om de echipă de cea mai bună calitate.
Ca student, Cristian Valeriu TOMA mi-a dovedit că știe ce vrea, că are obiective clare și pentru a și le atinge muncește din greu. Pe mine nu m-a interesat nici bermudele lui, nici ghetele sport luat pe piciorul gol, nici părul și cu atât mai mult barba modelată extrem de variat. Eu am apreciat că după ce discutam și stabileam termene și output-uri, Cristian Valeriu TOMA la acele termene venea exact cu soluțiile pe care le așteptam. Niciodată nu am bătut apa-n piuă în compania lui Cristian Valeriu TOMA, pentru că discuțiile noastre erau strict profesionale, direct și la obiect.
A fost o singură dată când mergând din Piața Romană pe jos, până la mine în mahala, am insistat să spună da la ceva pe care îl voi ruga, fără să-i spun de la început despre ce este vorba. M-a cam fiert acest Cristian Valeriu TOMA, dar în dreptul blocului lui ȚIRIAC, unde cândva a fost Conex, a is da. I-am zis că rugămintea mea este ca el să tacă trei luni în ședințele de catedră, pentru a nu intra în coliziune cu oameni cu idei fixe, care nu-și acceptau decât propriile gânduri. El avea un post în concurs și mă temeam de eventuale tălpi din partea unor mărimi din Piața Romană nr. 6.
Cristian Valeriu TOMA fiind un tip de cuvânt, a respectat promisiunea, dar una dintre mărimi i-a tras o copită, care cel puțin mie mi s-a părut excentrică, exagerată, nepotrivită și subdemnitatea poziței respectivului. Trebuia insul să se răcorească și el un pic. Efectele au fost nule, pentru că asistentul Cristian Valeriu TOMA a trecut foarte bine proba practică de la sala 2001A și comisia l-a votat în unanimitate pentru a ocupa postul pentru care era în acel concurs.
Am colaborat cu Cristian Valeriu TOMA într-un stagiu doctoral, pe care l-a parcurs în condiții nemaipomenit de bune. A realizat o teză de doctorat intitulată ARHITECTURI DE SECURITATE PENTRU PLATFORME SOFTWARE DISTRIBUITE, pe care a susținut-o în 21 noiembrie 2008, o teză frumoasă, originală, îndrăzneață, riguroasă, cu care el se va mândri și peste ani, căci nu va fi afectată de uzura morală, care bântuie domeniul tehnologiei informației în general și securitatea informatică în special.
Noi am construit cursul de masterat profesional de Securitate Informatică, despre care trebuie să spun că a fost de succes maxim, iar în anul următor, a fost publicată cartea Ion IVAN, Cristian TOMA (coordinators) - Informatics Security Handbook, Editura ASE, Bucuresti 2006, 412 pg, ISBN (10) 973-594-840-0 ISBN (13) 978-973-594-840-5, care este un exemplu viu de cum se colaborează practic pentru a atinge un obiectiv clar, atunci când profesorii invitați să scrie sunt niște mari personalități.
La acel curs a existat preocuparea de a colabora cu cei mai buni profesori din ATM, UPB, UBB, UB și din ASE pentru a asigura exact ceea ce trebuie unor cursanți extrem de exigenți. Din anul 2012 de când Cristian TOMA are conducerea exclusivă a acestui curs, calitatea se menține în standardele definite inițial și succesul său este asigurat, deși în piață au apărut nenumărate alte cursuri, fără să am cunoștință că vreaunul dintre ele are un Handbook.
Despre cum este apreciat Cristian TOMA de studenți și de colegi n-am să scriu în detaliu. Stau mărturie lucrările pe care el le realizează cu studenții. Despre articolele scrise în timp, de asemenea, nu voi scrie, pentru că m-aș repeta și s-ar crea impresia că mi-am propus să-l laud pe Cristian TOMA sau că am un vocabular limitat și nu știu să scriu și altfel. Nu voi încheia decât cu constatarea că performanța sa este intens utilizată într-o mare companie internațională de software, iar ca în obiceiul nostru dâmbovițean, nu-i zic numele, de parcă acea companie ar mai avea nevoie de reclamă, din moment ce a invadat lumea cu ceea ce face în domeniul informaticii aplicate, răspunzând la cele mai sofisticate nevoi ale utilizatorilor în această lume globalizată, unde noi inaugurăm autostrăzile măsurate în centimetri/secol.




(28 mai 2017)

No comments:

Post a Comment