Wednesday, May 17, 2017

CSIE'50 - Bombe la sala calculatorului


Era prin 1971, pe vremea cand eram analist in centrul de Calcul. In dimineata cu pricina, mare vanzoleala mare. Toti erau bulversati. Se gasisera bombe in sala calculatorului IBM 360. Trebuiau luate masuri. S-a instituit permanenta. Doua persoane peschimb trebuiau sa ramana zilnic fie zi lucratoare, die duminica sa pazeasca Centrul. Organul creaza functia. Eu cred ca bombele erau o alarma falsa, puse expre sa intimideze lumea care ar fi avut o reactie de respingere a ideii de permanenta zi si noapte. Si asa a si fost. Groaza ca dusmanul sa nu mai patrunda in Centrul de Calcul i-a facut pe cercetatori si pe programatori sa accepte cu seninatatea ciobanului din Miorita sa vina cand le venea randul sa stea la etajul 4 la secretariat de la 15,00 la 22,00, respectiv de la 22,00 la 7,00 dimineata a doua zi, iar duminica se facea si schimbul unu de la 7,00 la 15,00.
Cei ce faceau de garda aveau doua scaune, stateau de vorba, se plimbau din cande in cand prin cladire. Nu aveau cum sa se odihneasca. Aveau niste numere de telefon si daca aparea o situatie speciala, trebuia sa anunte la acele numere de telefon pentru a se lua masurile care se impuneau. Si eu am facut de permanenta, nu a aparut ceva special si nici nu-mi amintesc sa se fi produs din 1971 pana in 1989 ceva care sa fie de retinut ca o chestie deosebita sau macar banala.
In opinia mea, a fost un exemplu clar de schimbare a legii lui Linnee, care zicea ca ORGANUL CREAZA FUNCTIA.
Aici a fost clar ca ORGANUL A CREAT FUNCTIA, organul fiind securitatea.

 (12 iunie 2012 după o notă a mea din contul meu de facebook)

No comments:

Post a Comment