Wednesday, April 19, 2017

Recomandările la români

Recomandarea este un text dat de o persoană credibilă sau despre care se crede că este credibilă, prin care este prezentat un cunoscut al acesteia și se enumeră calitățile respectivului, astfel încât acesta să fie luat în considerare în momentul în care se pune problema alocării unor resurse.
Se dă o recomandare unui student pentru obținerea unei burse, căci este nevoie ca persoane cunoscute să arate că respectivul student va face față exigențelor impuse de cei care oferă bursa, în ideia ca banii respectivi să fie folosiți în atingerea unui scop și nu să fie aruncați pe fereastră. Cei care dau recomandări în astfel de situații au lucrat cu studentul, l-a văzut cum lucrează la elaborarea tezei de licență, câtă programare știe sau care este acpacitatea lui de a se documenta și de a se autoperfecționa.
Multe recomandări se dau formal, beneficiarul fiind pus să și-o întocmească singur, iar cel ce chipurile o dă, doar semnează. Ceea ce este grav apare atunci când unui salariat incomod, fără caracter, nepriceput, i se sugerează că dacă cere transferul i se acordă acel transfer și mai mult, i se va da și o recomandare favorabilă, pentru a-i ferici pe alții cu un element negativ. Am văzut astfel de recomandări și când candidatul a fost solicitat să dea o probă practică a plecat val-vârtej. 
În toată cariera mea nu am dat decât recomandări favorabile și numai pentru cei pe care îi consideram că le merită și aveam toate elementele să garantez că tot ceea ce am scris în ele sunt realități, nu fantezii sau deziderate. Mă felicit că niciodată nu am semnat recomandări elaborate de alții în numele meu. 



(19 aprilie 2017)

No comments:

Post a Comment