Friday, April 14, 2017

Minodora CINTA, un stomatolog de excepție

Sunt mulți ani de atunci. Să zicem că era între 1972-1975. Aveam o problemă la o măsea și din întâmplare am ajuns la cabinetul de stomatologie de la Policlinica 23 August din Pantelimon, căci acolo aveam locuința. Pe atunci nu era ca acum, când ai posibilitatea să mergi oriunde, la câte cabinete stomatologice sunt în București.
M-am prezentat la stiomatolog. Era o doamnă care avea în jur de 50 de ani. Mult mai târziu am aflat că se numea doctor Minodora CINTA și că mai lucra colegului meu Gigel SABĂU o ceva de care el era foarte încântat. Doamna doctor Minodora CINTA mi-a explicat ce ar fi bine să fac. Adică o operație, prin care să reteze rădăcinile unei măsele din laterala maxilarului. Am acceptat. Mi-a fost o frică teribilă. Operația de vreo două ore a decurs bine. Mă așteptam să mi se umfle falca, să am dureri. De frică am dormit după ce am luat tetraciclină. În timp am aflat că doamna doctor Minodora CINTA nu era un stomatolog oarecare, ci:
- avea o vastă experiență;
- lucrase la sanatoriul TBC Pantelimon;
- făcuse nenumărate intervenții chirurgicale;
- avea o mână sigură și puternică;
- primise aprecierile unor mărimi ale zilei.
Am continuat să lucreze o serie de aspecte și numai faptul că m-am mutat din Pantelimon în iarna lui 1975 a determinat să răresc vizitele pentru a-mi soluționa problemele. Este și cauza din care mai târziu am avut grave probleme cu dantura, exact problemele pe care doamna doctor Minodora CINTA mi le-a prezis decenii în avans. 
Povestea doamna doctor că avea un fiu și pentru că era doctor, învățătorii nu prea se preocupau de ceea ce învața puștiul, dar îi dădeau note foarte mari. S-a întâmplat să meargă cu el pe munte și băiețelul, a citit pe un indicator Monte Rosa în loc de Muntele Roșu, ceea ce a făcut-o pe doamna doctor să realizeze că ceva este în neregulă. A săpat mai adânc și a văzut că acolo erau lipsuri serioase. Toată vara a muncit energic să recupereze ceea ce la școală copilul, fără voia lui nu învățase. An mai târziu, am văzut un doctorand cu rezultate foarte mișto, nu era în stare să înceapă o problemă și s-o ducă la bun sfârșit. Mi-am adus aminte de Monte Rosa și l-am luat din scurt: Văzând că părinții lui nu sunt doctori, i-am spus că precis, la liceu învăța unde părinții lui erau profesori. Așa era. Sunt situații în care părinții, dorind să-și ocrotească copiii le fac rău asigurându-le o protecție nejustificată. De la doamna doctor Minodora CINTA am învățat că pentru a le face bine copiilor, trebuie ca acestora să li se spună în față, chiar dacă unora le pare o mare cruzime, acele adevăruri care să le fie învățare de minte în a se aprecia și mai ales în a se autoevalua nu după cum îi văd părinții, ci după cum îi percepe societarea. Am avut și am și acum adimirație pentru doctorul stomatolog Minodora CINTA, ca om, ca meseriaș și mai ales ca atitudine!




(14 aprilie 2017)

No comments:

Post a Comment