Monday, April 17, 2017

Domul din Ulm

Ieri, în ziua de Paști televiziunea B1 a prezentat un film despre Catedrala Mântuirii Neamului și acolo
am văzut că aceasta va avea o înălțime în punctul cel mai înalt de 120 metri. Mi-am reamintit că în vara anului 2012 am vizitat Domul din Ulm și am urcat cele 768 de trepte. Nu mi-a fost ușor, deși erau primele luni de la pensionare, dar am făcut-o. Domul a fost construit în secolul al XVI-lea și când m-am apropiat să fac o poză panoramică din cel mai înalt punct și am văzut dantelăria de piatră care avea grosime de maximum 15 cm nu mi-a fost deloc confortabil. Domul din Ulm are înălțimea de 162 metri. Mi-aș fi dorit să fac o poză de la cota cea mai înaltă a Catedralei Mântuirii Neamului, dar dacă aceasta va fi gata la roșu în iarna lui 2018 și dacă accesul în punctiul ei cel mai înalt va fi permis mult mai târziu, deja visul meu mi se pare mult prea îndepărtat.
Mi-ar plăcea să admir panorama orașului de la 120 metri înălțime, în liniștea de acolo de sus, nu din avion sau din elicopter. La noi nu există clădiri prea înalte sau dacă există sunt inaccesibile publicului larg. O singură dată am urcat la etajul al XVIII-lea în zona Romexpo - Piața Presei libere, mi se pare 18 Lounge și panorama a fost superbă. Cacă fac un calcul de 4 m pe taj, în niciun caz nu am depășit ă înălțime de 80 de metri, ceea ce îmi alimentează și mai mult regretul de a nu urca sus la 120 metri. Nu știu dacă voi mai ajunge în Dubai să urc cu mult mai sus. Nu știu dacă acolo ascensiunea este pe trepte, căci acesta este farmecul.

(17 aprilie 2017)

No comments:

Post a Comment