Thursday, April 13, 2017

CSIE'50 - profesorul Grigore GRAMA

În vremea studenției mele era domnia mecanografiei, caracterizată prin:
- utilizarea de cartele perforate;

- mașini de perforta cartele;
- operatoare la perforat cartelele;
- mașini de verificat cartele;
- mașini de sortatcartele;
- mașini de interclasat cartele;
- tabulatoare, mașinile de calcul cu cartele;
- operatori de tabulatoare;
- programatori ale tabulatoarelor;
- magazii de cutii cu cartele perforate;
- fluxuri de colectare, prelucrare și stocare;
- tehnicieni de depanare.
Un grup de tineri ingineri veniți de la studii din Uniunea Sovietică format din Vasile BIȘĂ, Valeriu PESCARU și Grigore GRAMA , au alcătuit echipa celor care predat tehnica de calcul la Secția de Mecanizare și Automatizare a calculului Economic din ASE. Ei au scris două cărți după care am învățat, dar au învățat mai multe generații, cărți foarte tehnice, bine construite, din care se vedea că băieții știau carte, nu glumă.
I-am avut profesori pe toți trei. Despre Grigore GRAMA am să spun că la aniversarea a 50 de ani de informatică economică a fost invitat și ne-a dat o lecție despre ce înseamnă vitalitate, spirit ascuțit și mai ales înțelepciune. I-am păstrat amintiri frumoase, mai ales de la întâlnirile le de la Centrul de Calcul al IPIU, clădirea de peste drum de Hotelul București din partea laterală cu cofetăria, nu cea din Calea Victoriei. Dacă am învățat să fiu mai practic, mai cu picioarele pe pământ în ale informaticii datorez acest lucru în egală măsură profesorilor Vasile BIȘĂ, Valeriu PESCARU și Grigore GRAMA, care veneau direct din producție și ne învățau exact cum este acolo, la firul ierbii cum se zice, unde sunt probleme reale, nu probleme desprinse din poveștile imaginate ale cărților.


(13 aprilie 2017) 

No comments:

Post a Comment