Monday, April 17, 2017

CSIE'50 - primul deținut politic de după'89

Primul deținut politic de după'89 este un student de la Cibernetică cu numele Ghinea, arestat în luptele din Piața Victoriei în 1990, după ce a intrat în clădirea guvernului. Pe micile ecrane se vedea cum acesta luase inițiativa formării unui guvern revoluționar. Lucrurile s-au precipitat și el a fost arestat. Devenise primul deținut politic de după 1989. Îmi amintesc cum o delegație de la facultatea de Cibernetică, avându-l în frunte pe un profesor de matematică, G.C. s-a dus și a obținut eliberarea tânărului revoluționar. Am înțeles că a plecat în străinătate ca refugiat politic, lucru pe care regret că nu l-am făcut și eu la mineriada din 13-15 iunie 1990, pentru că acolo unde nu sunt autostrăzi, expresia izolării, sărăciei, analfabetismului și lipsei de speranță sunt dezarmante ireversibil.
Căutând pe Internet nu am găsit nimic despre acele evenimente și nici despre studentul Ghinea. Ceea ce știu cu exactitate este că înainte de Revoluție am fost chemat la secretariatul facultății și atenționat în legătură cu cazul unui student. Mult timp după aceea am descifrat enigma acelui dialog legat de o persoană incomodă unui regim totalitar, care deja fusese etichetată pe vecie.

(17 aprilie 2017)

No comments:

Post a Comment