Sunday, March 5, 2017

51%

Văd cum toată lumea de la noi se vaită cum că supermarketurile aduse de străini le fac numai și numai rău. Eu, după umila mea părere știu că avem în topul milionarilor cel putin 300 de persoane care ar avea resurse să dezvolte rețele de supermarketuri autohtone, dacice ca să fiu mai exact. Văd cum producătorii de lapre se plâng cu lacrimi de crocodil că laptele lor nu se cumpără, că produsele alimentare se fac cu materii de aiurea. Nu mă apuc eu să judec pe nimeni, dar EU gândește corect, că cel mai bun producător agricol iese învingător dacă:
- aduce marfă de foarte
- oferă produse la prețuri foarte bune;
- știe să se prezinte;
- are un minim de respect față de clienți;
- nu este prea influențat de factori perturbatori;
- face aprovizionare ritmică;
- satisface exigențele cererii și ofertei.
N-am să uit niciodată pe drăgălașul producător autohton care umplea galantarele aprozarelor cu cartofi lini de noroi. N-am să uit niciodată pe vânzătorii de varză din Dâmbovița care mă priveau cu o aroganță de nedescris și erau în stare să mă și jupoaie pentru a=și umple ei buzunarele. N-am să uit niciodată pe producătorii de țuică din Richițele care botezau licoarea și apoi o amestecau cu sodă caustică. N-am să uit niciodată furia țăranilor de lângă Rm. Vîlcea când defrișeau livada de meri pe rod a unei ferme pomicole celebre. N-am să uit în ruptul capului setea țăranilor cu care dezmembrau rețeaua de irigare a ogoarelor și foloseau tuburile pentru treburi gospodărești. N-am să uit îndârjirea cu care țăranii de lângă un sat învecinat cu autostrada A1 au demolat clădirile unde se adăposteau utilajele unui SMA. N-am zis niciodată că SMT-urile, CAP-urile, SMA-urile comuniste trebuie să continue. Dar nu am să fiu de acord niciodată să se acționeze ca Nero când a dat foc Romei, să se distrugă totul, pentru a juca pe ruine.
Așa că mai ușor cu văicăreala și cu protecția artificială a produselor românești. Lucrurile sunt foarte simple și anume:
- mai mulți milionari să se grupeze și să facă ferme pentru producție agricole;
- să fie folosite tehnologii avansate și forță de muncă de înaltă calificare;
- să dezvolte alți milionari rețele de achiziții și de stocare;
- alți milionari să se apuce să construiască supermarketuri;
- alți milionari să dezvolte producție bazată pe materii prime autohtone;
- să se închidă ciclul și să se obțină autonomie față de oricine altcineva.
Numai că aici intervin riscuri destul de mari, pe care sunt sigur că niciun milionar cu scaun la cap nu vrea să și le asume, pentru că agricultura e grea, are particularități și nu aduce profituri nesimțit de mari așa cum vin din alte domenii. Orice altă variantă n-are valoare și a sta cu ochii spre cer sau văicărelile nesfârșite, nu aduc nimic. Atât timp cât produsele vin de pe alte meleaguri și aici nu se mișcă un par, mare lucru nu se va face. Pentru a vedea lipsa de patriotism și de onoare amintesc numai două lucruri:
- s-au vândut străinilor peste 30% din pământul arabil al patriei;
- în fiecare oră se defrișează 3 ha din pădurile patriei;
- profitul băncilor străine este repatriat integral;
- marile privatizări au fost făcute în defavoarea românilor.
Culmea este că se încearcă soluții, dintre cele mai nepotrivite pentru contextul european, așa cum este legea celor 51% produse românești care trebuie să se găsească în rafturile supermarketurilor, adică mere atacate de dăunători, cartofi plini de pământ, fasole cu gunoaie în ea, varză mâncată de omizi, cireșe viermănoase, roșii fleoșcăite și multă, foarte multă obrăznicie, aroganță, murdărie, ca în piețele agro-alimentare de peste tot.




(05 martie 2017)

No comments:

Post a Comment