Friday, February 3, 2017

Nu, nu, nu și iarăși nu!

De câteva zile văd cum se exersează arta de a spune nu. Nici nu mă miram, pentru că din:
- nu e momentul;
- nu este oportun;
- nu este bine;
- nu este încă timpul;
- nu ne trebuie;
- nu ne învață nimeni;
- nu primim sfaturi;
- nu intrați;
- nu rupeți;
- nu călcați;
- nu atingeți;
- nu vreau;
- nu depinde de mine;
- nu se aprobă;
- nu se, nu se și iar, nu se...
Îmi aduc aminte că pe vremuri, Nicolae Ceaușescu a auzit de la un ministru de-al lui ă cascadă de propoziții care începeau cu nu. Atunci, viitorul odios, în acele vremuri, conducătorul adulat, s-a înfuriat și ar fi zis că și un bebeluș la orice i se zice răspunde tot cu nu, fără însă a primi salariul de ministru și nici accesul la magazinele speciale ale nomenclaturii.
Azi, decidenții care au salarii de-a dreptul astronomice, care însă au probleme de rezolvat, fie le:
- tergiversează;
- abandonează;
- pasează;
- ignoră;
- distrug;
- soluționează prost;
- distorsionează.
Oricum, în zilele din săptămâna aceasta ceea ce am auzit au fost prea multe fraze care încep cu nu, ceea ce explică de ce nu:
- avem autostrăzi;
- există spitale ca lumea;
- au școlile avize ISU;
- sunt locuri în pușcării;
- se recuperează 100% prejudiciile;
- se progresează;
- știe lumea carte;
- sunt oamenii fericiți.
Eu niciodată nu am acceptat să vină cineva să-mi zică despre soluția mea la o problemă că este proastă, dacă nu are o soluție mai bună ca a mea. În acest fel am reuțit să-mi îndepărtez toți chibiții care vorbesc și ei să se afle în treabă. Când cineva vrea să vorbească despre ceva, trebuie să spună cine este, pe cine reprezintă și mai ales, care sunt realizările lui pe acea problemă. Altfel, să-și caute calea. Nu, nu, nu și iarăși nu! Acesta este refrenul care este auzit de la mai toți oficialii. Pe mine nu mă interesează de ce nu merg lucrurile bine sau ceea ce nu s-a făcut. Toți primesc salarii pentru a face lucrurile bine sau foarte bine, nu pentru altceva.



(03 februarie 2017)

No comments:

Post a Comment