Thursday, February 2, 2017

Mircea DIACONU

Cineva spunea azi în metrou că Mircea DIACONU este candidatul său la președinția șării. Nu l-am luat în considerare pe ins, deși părea destul de spălat și ținea și niște ochelari pe nas, un pic cam ciudați ca formă. Când am văzut discursul lui la Parlamentul European mi-am dat seama că președintele Ronald REAGAN tot actor a fost și el, Mircea DIACONU fiind cu mult mai mare artist, zic eu. Discursul lui Mircea DIACONU a fost:
- concentrat;
- expresiv;
- nuanțat;
- ferm;
- direct;
- simplu;
- concret;
- adevărat;
- apăsat.
A spus ceva memorabil:
Lăsaţi România să-şi găsească calea, singură!
N-am mai auzit ceva măreț de la Kogălniceanu când anunța pe 9 Mai 1877:
Suntem independenţi, suntem naţiune de sine stătătoare.
El are un mandat acolo la parlament tână în 2018, dar la întoarcere, cu inițiativele de acolo, cu o imagine foarte bine conturată, unii îi vor construi poziția de om din afara sistemului, acel independent atât de căutat în toată lumea, neînregimentat cumva.
Stau și mă întreb de ce personajul Iordache Brînzovenescu din piesa O scrisoare pierdută de la Bulandra, pusă în scenă de Liviu CIULEI în 1972? Răspunsul este unul singur: rolul este interpretat de Mircea DIACONU, care a știut să facă dintr-un rol scurt, un personaj uriaș. Se confirmă că Mircea DIACONU este mare pe scenă, este mare și la repetiții, dar este mare și ca om politic independent.
Bravo, Mircea DIACONU! Te aștept.
 (02 februarie 2017)

4 comments:

  1. Stimate domnule profesor,

    Îmi este teribil de greu să mă decid dacă articolul dumneavoastră este scris în nota (doar aparent oare?) candidă manifestată în mai toate articolele dumneavoastră sau este de o ironie atât de înaltă încât zboară mult, mult deasupra minții mele care, vă mărturiesc, este modestă. Modestă cel puțin după criteriile academice întrucât sunt un biet student ros de restanțe.

    Dumneavoastră să fi uitat oare că Mircea Diaconu a fost declarat incompatibil (era și parlamentar și director manager de teatru) de către ANI în 2012 și prin urmare nu avea voie să ocupe o altă funcție publică timp de 3 ani? Cu toate acestea în 2014 a plecat la Bruxelles printr-o decizie a Tribunalului Bucuresți cel puțin discutabilă: s-a hotărât că legea ANI este neclară întrucât interzicea deținerea altei funcții publice precum senator, deputat, ales local etc. nespecificând nimic însă despre funcțiile externe (ce bazaconie morbidă!).

    Omul acesta și-a dorit atât de mult să ajungă în parlamentul european încât a acceptat pactul cu posturile mizerabile ale turnătorului pușcăriaș Dan "Felix" Voiculescu de a ataca încontinuu președinția de atunci în schimbul unei campanii acerbe de susținere a candidaturii acestuia pentru PE.

    Sigur, toate acestea sunt apă sub pod cum spun englezii dar mă mir că dumneavoastră, din câte știu apărător al bunei cuviințe (îmi aduc aminte de articolele dumneavoastră referitoare la acei oameni slugarnici față de Manea Mănescu de exemplu dar care s-au transformat în apărători ai democrației imediat după '90), ați uitat acest episod foarte, foarte urât și pe deplin românesc al domnului Mircea Diaconu.

    Cu multă stimă.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu l-aqm apreciat că este un foarte mare actor. Mi-a plăcut discursul său. Plec de la cei care sunt viitori alegători și așa cum ca independent i-a umilit pe mulți, emoțiile sunt determinante și pentru ceea ce va urma, dacă el își păstrează mesajele pe care cei ce merg la vot vor să le audă și le aud de la el.

      Delete
    2. E bine sa fii un mare actor; dar calea este scurta catre a fi un jeg si un linge blide. Poate caracterul ? E si aici un exercitiu actoricesc ?

      Delete
    3. Întotdeauna este jocul de imagine. În lumea artiștilor se petrec lucruri extrem de ciudate. Credința lor că formează familii artistice are la bază de cele mai multe ori găști. Eu l-am apreciat pe Mircea Diaconu pentru actorul Mircea Diaconu. El la Parlamentul European a avut un discurs și în același timp a jucat un rol. Ca actor a fost foarte bun acolo. ;-aș bucura foarte mult dacă toate rufele murdare s-ar spăla la București.

      Delete