Sunday, February 5, 2017

Cristian Pîrvulescu, politologul

Din start trebuie să spun că-l urmăresc pe profesorul Cristian Pîrvulescu de foarte mulți ani și speranțele mele în el se spulberă de la un ciclu electoral pentru că:
- rămâne în afara jocului;
- nu vine să pună umărul;
- îi lasă pe amatori să se implice;
- rămâne numai pe margine;
- stă doar la stadiul de judecăți și de afirmații.
Experiența acumulată în cei 27 de ani de activitate, lucrările scrise și aparițiile sale televizate îl arată pe profesorul Cristian Pîrvulescu ca pe un om care stăpânește meseria, dar care stă doar în sfere teoretice și numai din când în când face reflecții despre situații concrete asemeni studiilor de caz din seminarii de la Universitate. Fiind în fruntea asociației PRO-DEMOCRAȚIA, este în posesia a nenumărate elemente care îi permit o abordare frontală, o implicare efectivă în actul decizional ori la guvern, ori la președinție. Îmi aduc aminte de doi universitar care mai apar și acum pe la televiziuni, care însă au fost jalnici ca miniștri acolo unde aveau menirea de a produce schimbările majore la nivel economic, adică să facă reforme.
Am crezut că fiind guverne politice, profesorul Cristian Pîrvulescu nu dorește să se înhame la căruțe de stânga. Nici când dreapta a fost la putere profesorul a stat pe margine. Credeam că din noiembrie 2015, odată cu venirea guvernului tehnocrat, un portofoliu va fi ocupat de Cristian Pîrvulescu. Dezamăgirea mea a fost totală, pentru că eu vedeam în Cristian Pîrvulescu persoana de notorietate și de echilibru aptă să aducă valoare acolo, chiar dacă stagiile sale la Brussels nu sunt de bifat. N-a fost să fie. L-am văzut și când pe la o televiziune vorbea despre electorii care dacă s-ar suci... Cristian Pîrvulescu confunda politica dâmbovițeană cu onoarea americanilor.
Cristian Pîrvulescu, politologul este de așteptat să treacă din zona teoriei și experimentelor, spre partea aplicativă, adică să devină ministrul adică persoană la butoane, care ia decizii și-și verifică gândirea, prin acțiuni concrete. Cristian Pîrvulescu este la vârsta și la nivelul de experiență care îi permit să ia viața în piept, să verifice că gândirea sa teoretică și experiența acumulată, dacă sunt puse în slujba poporului, acesta va obține exact ceea ce politologul își dorește, adică prograsul.
Oricum, mă aștept ca profesorul Cristian Pîrvulescu să devină o persoană implicată, ministru vreau să spun, căci de pe margine oricine dacă are de zis ceva, zice, dar pe mine mă interesează ca persoana care zice ceva, să și ia decizii și mai ales să se verifice că tot ce scoate pe gură, se verifică în ptactică și nu oricum, ci ca proiecte de succes. Am încredere în profesorul Cristian Pîrvulescu.


(05 februarie 2017)

No comments:

Post a Comment