Saturday, January 21, 2017

Zero plagiat

Chiar mă săturasem să aud despre:
- plagiatori;
- Ponta;
- Tobă;
- Andreescu;
- Dogaru.
- CNATDCU;
- Pandele;
- Oprea.
Din motive care mie îmi scapă, a fost luată la analiză teza de doctorat Combaterea crimei organizate prin dispoziții de drept penal și de câțiva ani încoace se toacă mărunt și teza dar și autoarea ei, Laura Codruța Kovesi. dacă pretindem că suntem persoane civilizate, este normal ca o teză de doctorat de drept să fie analizată de specialiști în drept care se ocupă, exact așa cum zice teza, adică profesori care predau discipline ce se ocupă de:
- crimă organizată;
- drept penal.
În momentul în care se discută despre produse software, este normal să se spună despre acestea:
- cum se numesc;
- cine le-a realizat;
- unde se utilizează;
- credibilitatea rezultatelor;
- riscurile de eroare;
- nivelul de calitate;
- combinațiile de parametri;
- reproductibilitate.
Sunt foarte încântat că în sfârșit aud și eu despre o teză că are în ea zero plagiat. Autoarea tezei, Laura Codruța Kovesi în repetate rânduri a zis că teza sa este originală. Acum este bine că iese și spune că:
- a utilizat software;
- l-a folosit;
- rezultatul arată zero plagiat;
- Mugur Ciuvică minte;
- trebuie să înceteze campania.
Îmi aduc aminte că acum ceva timp în urmă, unul dintre doctoranzii cu care lucram își pusese pe blog niște frânturi din teză și erau cotate ca fiind autoplagiat. Era un tip foarte bun și a scos acele lucruri din teză, înlocuindu-le cu chestii și mai deștepte. Numai că cel care mi-a transmis acel rezultat trăia momente de reverie vecine cu misticul, știind că are posibilitatea de a-mi trage o copită peste bot. Nu mai cred nici în CNATDCU, nici în comisiile ad-hoc de la universități din moment ce, iată, produsul software îi contrazice cu putere pe toți, inclusiv pe cei de la GIP, care vor să denigreze o lucrare ce are titlul de tratat în domeniul abordat. Cred că mai degrabă invidia unor a stat la baza întregului demers de a nega valoarea lucrării. Dacă titlul lucrării ar fi fost Cercetări privind combaterea crimei organizate prin dispoziții de drept penal sau  Studii și cercetări privind combaterea crimei organizate prin dispoziții de drept penal sau Tehnici și metode moderne în combaterea crimei organizate prin dispoziții de drept penal, ar fi fost toată lumea mulțumită. Este mult de discutat despre originalitate, este mult de discutat despre orice. Până una-alta există un rezultat cert: zero plagiat. Vor trebui comisiile care au dat 4% să justifice cum au ajuns acolo, cu argumente care să le redea credibilitatea ce mie mi se pare că este iremediabil mierdută. Justiția și CNATDCU trebuie să răspundă lui Mugur Ciuvică pentru gravele acuzații, iar acesta trebuie să-și facă bocceluța să se îndrepte către beciul domnesc. Să-și reamintească orele când a fost cules de pe stradă în vremea guvernării Năstase. Acum lucrurile sunt mai complicate pentru el, căci produsul software de la Pittsburgh University nu valorează nici cât o ceapă degerată. Acum mă felicit că marele C.B. nu mi-a dat o caracterizare să plec asistent acolo, la departamentul de informatică în deceniul al VIII-lea din secolul trecut. Acum aș fi fost plin de jenă să știu că acel software mincinos face ce face.  Abia acum, după atâțea ani nu-l mai detest pe C.B. și mai mult, încep să cred că mi-a făcut un mare bine. Chiar și comunicarea aceea pe care am făcut-o înainte de a primi invitația, vreau s-o șerg din memorie. Zero plagiat, mi-a schimbat viața.



(21 ianuarie 2017)

No comments:

Post a Comment