Saturday, December 31, 2016

Numele, prenumele și personalitatea

Când un foarte bun prieten mi-a zis că nu am nume politic și să nu  care cumva să mă strofoc să devin și eu un oarece, n-am căzut pe gânduri, dar m-am apucat să studiez problema. Foarte bunul meu prieten are mare dreptate.Numele inluențează mai mult cariera decât zodia în care se naște omul. Prenumele este capital ca factor de influență, puterea prenumelui este cu mult mai mare de cât însuși destinul omului. 
Am cunoscut pe cineva care avea nume de familie cu cel al unui om foarte important. Pe la colțuri, omul spunea că este chiar rudă cu cel foarte important, dar nu vrea să se știe, că nu vrea să-l supere pe important. De nenumărate ori, persoane care nu vroiau să se pună rău cu importantul, soluționau problemele cunoscutului meu, deși unele dintre ele nu prea aveau soluțiile la care acesta se gândise, o formulase în cereri și deveniseră realitate pură, palpabilă și vie. Când n-a mai fost importantul, pentru că ieșise în șuturi, cunoscutul meu avea uși trântite în nas și nu știa cum să facă să uite lumea de legitura care îi adusese pe nedrept fericire și confort.
Prenumele ales fără inspirație fac din micuțul posesor un erou dacă este în stare să-l poarte și dacă o mai face și cu mândrie. Uneori sunt mode și părinții vor să dea nume unor eroi de filme, unor fotbaliști, unor actori sau mai știu eu ce personalități sau localități sau obiecte.
Mi s-a întâmplat pe când eram secretar de comisie de licență să nu am loc unde să scriu numele unei studente care avea cinci prenume și toate erau destul de lungi. Eu cred că a fost o comunicare deficitară între părinți și cei din jur, de s-a ajuns la așa ceva. Rămân totuși la ideia că de multe ori statul trebuie să intervină pentru a nu se ajunge la situații bizare.
Personalitatea unui om este influențată de nume dar și de prenume. Un copil care are nume similar cu cel al unui erou, în timp acesta va fi orientat să preia din trăsăturile eroului. Când prenumele nu concordă cu trăsăturile fizice, rezultatul este imprevizibil.
Îmi aduc aminte cum la alegerile din 1996 când Emil Constantinescu a fost ales președinte, o televiziune a avut inițiativa să-i pună față-n față pe vreo 10 bărbați cu numele Emil Constantinescu cu alți 10 bărbați ce aveau numele Ion Iliescu.
Îmi aduc aminte cum la fiecare demonstrație de 23 august era un car alegoric cu niște copile născute în ziua de 23 august. Știu foarte mulți oameni care se mândreau pe vremuri că ziua lor de naștere era 7 noiembrie, care era de fapt ziua în care avusese loc ziua Revoluției Bolșevice.


(30 decembrie 2016)

No comments:

Post a Comment