Tuesday, November 29, 2016

Organizatorii de mitinguri

Organizatorii de mitinguri sunt asemeni ceasornicarilor. Trebuie să facă lucruri perfecte. Există un management al mitingurilor. Ei:
- stabilesc programul;
- definesc poziționarea grupurilor;
- construies planul mitingului;
- fac un desfășurător;
- pun schemele cu  personajele de  pe podium;
- construiesc un desfășurător;
- dau dimensiune discursurilor;
- stablesc ordinea vorbitorilor;
- planifică scandările;
- definește materialele de propagandă;
- aduce și stochează materialele;
- face schițele de afluire și de defluire;
- construiesc grupurile de supraveghere a ordinii;
- fac repetiții cu militanții;
- aduc și oameni care mobilizează pe militanți;
- primesc personalitățile;
- lasă să se deruleze mitingul;
- urmăresc derularea după plan;
- primesc bani și plătesc;
- asigură dinamica mitingului;
- mobilizează și însuflețesc.
Este esențial să fie angajat un foarte bun organizator de mitinguri. Dacă acesta este bun e una, dacă este foarte bun, este altceva, iar dacă este genial se vede de la un kilometru. Mitingul organizat de un genial este perfect, are noutăți, nu se uită niciodată și aduce beneficii politicianului pentru care se organizează. Un miting foarte bine organizar este fără cusur. Nu se strică instalația de sonorizare, luminile sunt exact cum trebuie, nu apar pauze jenante, nu se aud zgomote de fond, microfoanele sunt închise cînd trebuie să nu se audă bazaconii care distrug cariere.
La un miting televizat se văd numai cadrele care trebuie văzute și nu se dă voie să se înregistreze chestiuni de culise care devin can-canuri pentru televiziuni de scandal.
Cu cât dimensiunea mitingului este mai mare, cu atât rolul managerului general al evenimentuli este mai mare și neglijarea unui astfel de personaj este calea sigură de a distruge obiectivul inițial. Să ne imaginăm dispunerea scenei în așa fel încât nu se vede nimic, Fără a exista ecrane gigantice, deja mesajele se pierd. Mitingul trebuie să aibă un ritm. El trebuie să fie crescendo și apoteoza trebuie atinsă către final când personajul cheie ia cuvântul. Acesta trebuie să aibă o retorică electrizantă. Organizatorul de miting este cel care îi aduce un maestru de ceremonii care să-l instruiască să aibă vocea potrivită, dicția, tonalitatea perfectă, iar gesturile să fie astfel încât să sublinieze ceea ce se spune. Hitler avea prezențe perfecte la mitinguri. Avea vocea în concordanță cu gesturile. El electriza masele. Acum după 80 de ani, mulți oratori încă mai repetă în oglindă în secret gestica și urletele dictatorului, crezând că masele vor rămâne cu gurile căscate la ei.
Am văzut  mitinguri organizate de diverși meseriași și am identificat erori, discontinuități, dar și mitinguri bine construite. Am sesizat că la unele mitinguri s-au produs surprize care nu au fost bine gestionate. Să nu uităm bâlbâiala unui candidat la președinție în 2009. Să nu uităm nici episodul de la mitingul în care un mare poet era amenințat cu datul afară dintr-un oraș. 
Am văzut mitinguri în care spațiul alocat era prea mare și participanții prea rari.
Deci, în concluzie, organizarea de mitinguri este și un proiect cu management special, dar și o artă.





(29 noiembrie 2016)

No comments:

Post a Comment