Monday, November 28, 2016

Bancurile cu Alinuța

Nu știu de ce dar bancurile cu Alinuța mi s-au părut cele mai tâmpite din câte am auzit vreodată. De fiecare dată când auzeam un astfel de banc încercam să mi-o imaginez pe Alinuța. După nume, Alinuța ar fi trebuit să fie o copilă sun 12 anișori. În multe bancuri imaginea aceasta se potrivea. În multe alte bancuri nu se potriveau bancurile cu ceea ce  credeam eu că este Alinuța. Ea era mult mai mare și bancurile erau seci, dar răsuflate și mă apuca jalea.
Bancurile cu Alinuța sunt atât de sinistre încât oricine rămâne interzis. De plictisit nu se plictisește omul de cum pune Alinuța problema, dar absurdul este deja spre limită. Pe facebook primesc frecvent bancuri cu Alinuța. Încerc să le citesc dar sunt dezamăgit. Alinuța, fetița din bancuri este anostă și ceea ce face este nu neprevăzut, ci sinistru, atât de grav că nici nu se așteaptă omul la ceea ce propune fetița din bancuri. Totuși după ce omul citește cam 20 de bancuri cu Alinuța știe exact la ce să se aștepte când i se zice bancul cu numărul 21 sau următoarele. Pe fetița Alinuța mi-o imaginam târând după ea o păpușă Arădeanca cu rochia murdară și cu unghiile date cu ojă. Pe Alinuța cea de dinaintea primei nopți de după nuntă mi-o imaginez târând după ea un bărbat cam moale, împiedicat și greoi. Așa cum sunt bancurile, Alinuța nu are un chip anume, oricine pune ce chip vrea. De regulă copiii asociază personajelor chipuri ale unora din familie. Zâna bună e mami, zânul bun e tati. Baba Cloanța e educatoarea bătăușa, balaurul este un vecin cam violent. Matur fiind, caut să asociez și eu chipuri cu Alinuța și am găsit în TVR, la B1, la Realitatea, la Adevărul, la ProTV, la Antena stars, dar mai sunt și prin parlament nenumărate Alinuțe, iar printre invitații la talk show-uri sunt numai și numai Alinuțoi grăsănei, suficienți, needucați și mai ales obraznici. Sper să găsesc și bancuri cu Alinuța care să-mi placă, să aibă ceva neprevăzut, pentru că șabloanele cu care sunt construite deja plictisesc.


(28 noiembrie 2016)

No comments:

Post a Comment