Saturday, October 22, 2016

Balcaniada de culturism de la KNJAZEVAC - Serbia

In perioada 22  - 24 octombrie  2016 se desfășoară Campionatul balcanic de culturism de la KNJAZEVAC - Serbia. În mod normal cume este firesc și normal, de la noi ar trebui să participe:

  • cei mai bine plasați culturiști în niște competiții reprezentative din țara noastră;
  • un lot de culturiști care reprezintă țara, deci de care FRCF se ocupă în mod special;
  • sportivi pentru care a existat o preocupare din toate punctele de vedre, mai ales pregătirea.
Dacă la gimnastică pentru lotul feminin există antrenori la nivel național, un centru de pregătire, medici, tehnicieni, mă așteptam ca în 2016 să existe tot așa un cadru organizatoric pentru culturiști, astfel încât rezultatele acestora să fie la un nivel cât mai înalt. De pe facebook am aflat cine participă dintre sportivi, iar pe site http://www.web.frcf.ro/ se află numai calendarul și nicio informație legată de modul de alcătuire a lotului de sportivi, de pregătirea lotului și tot așa. Îmi aduc aminte cum cu ani în urmă un sportiv care se întorcea cu o medalie de la un campionat balcanic, își manifesta tristețea că niciunul dintre oficiali sau dintre cei de la clubul unde se antrena nu l-au așteptat la gară. Îmi aduc aminte cum regizorul Mungiu după ce luase cea mai importantă distincție la Cannes era așteptat în Ro de scandalul cu plagiatul care s-a dovedit a fi un fals, dar marele rău i se făcuse, pentru că talentul nostru de a ne respecta valorile este la cote dezastruase.
Sunt sigur că la KNJAZEVAC în  Serbia sportivii români vor face o figură  bună, dar cu un management adecvat, nivelul la care aceștia se vor prezenta în viitor trebuie să fie cu totul altul, așteptările să corespundă pregătirii unui lor în mod:
  • centralizat;
  • științific;
  • complet;
  • eficient;
  • optim.
Nu este un obiectiv greu de îndeplinit și resursele se identifică dacă va fi definită o strategie în acest scop și peste 80% din fonduri vor ajunge spre sportivi direct și nu spre management, căci sportivii intră în competiții, managementul cel mult are de a se lăuda cu rezultatele sportivilor dar nu mai mult decât atât. ca o simplă remarcă: acum vreo 15 ani am fost într-o delegație la Bremen și în avion erau 23 de persoane, dar numai 3 persoane erau implicate direct în eveniment. Restul erau la shopping, ceea ce imi aduce aminte de ziua intrării noastre în UE când o doamnă a întârzîiat 30 de minute pe același motiv și pe scenă cânta marea soprană Angela Gheorghiu. Este ceva mioritic să fie structuri de costuri indecente, așa cum la publicarea unei cărți autorul ia 7% în timp ce prădătorii, editor, tipograf, distribuitor iau restul de 93%. N-am citit pe niciunde de existența unui club pilot unde sportivii să se antreneze centralizat. N-am auzit sa existe o listă cu sportivii care alcătuiesc lotul național care vor participa la competiții internaționale.  Un pic de transparență în mediul virtual se impune, mai ales că de un anumit site se ocupă cineva care este plătit să conțină tot ce este necesar se obțină transparență maximă. Dar multe n-am citit eu, nevolnicul de mine...


(22 octombrie 2016)

No comments:

Post a Comment