Monday, October 10, 2016

Băi, voi ați auzit de onoare, băi?

- Băi, voi ați auzit de onoare, băi?
Această întrebare am auzit-o de la un nene care făcuse războiul de la Odessa în munții Tatra și îmi arăta de fiecare dată când îl întâlneam o medalie cănită, primită pe front, pe care o ținea în buzunarul tunicii jerpelite. Mult timp n-am înțeles ce vroia el să zică. dar acum de când văd ce se întâmplă, bag samă că numai lipsa onoarei a generat totul. Numai oamenii fără onoare:
  • fură;
  • mint;
  • plagiază;
  • plâng;
  • pângăresc;
  • lovesc;
  • amână;
  • promit;
  • ignoră;
  • se îmbată;
  • lenevesc;
  • înșală;
  • se încovoaie.
Cândva a fost tocmit de cu toamnă un om să vină la arat în martie la o anumită zi. Știind cum stă treaba la noi am spus să i se reamintească omului cu aratul. Am fost apostrofat, că știe el ce face. Așteptam deznodământ nefavorabil. În ziua din martie și la ora stabilită cu multe luni în urmă omul a bătut în poartă. Era cu calul, cu căruța și în căruță avea plugul. Era un om de onoare.


(11 octombrie 2016)

No comments:

Post a Comment