Wednesday, October 12, 2016

Actualualitatea românească în fotbal

De când fotbalul este un business privat, iar jucătorii sunt sclavii secolului al XXI-lea, am observat că se trăiește în trecut. Se vorbește de generația de aur și lumea oftează gândind la campionatul din USA, la ratarea previzibilă a lui Mutu, care juca în cizmă și nu avea cum să meargă la unii pe care i-ar fi eliminat, de la un alt campionat. Dar dacă este făcută o analiză corectă se va vedea că la un campionat slab, fără suflu, fără vlaqgă, cu jucători lipsiți de modestie și de dorința de a munci cu adevărat, pretențiile spectatorilor, ale fanilor sau ale microbiștilor sunt nejustificat de mari. 
A fost adus un antrenor străin. Este ca și cum s-ar pune un altoi la un pom uscat, nu va face mare brânză, dacă tata Puiu care știa toate rahaturile n-a izbândit, acesta nici atât. Se și vede și bine ar fi dacă și-ar lua bagajele și ar face cale-ntoarsă pânănu i se dă un șut în fund. Probabil hagi ar fi o soluție dar contextul nu-i este favorabil, căci cărțile se fac la un nivel special, unde regele a fost deja înlocuit cu o mârțoagă. M-am fript când am dat bani grei să văd meciul Ro-Gr, unde am fost umiliți. Nășicul vede păsăroica finuței o dată. A doua oară nu există. Așa și în cazul meu. Pe banii mei să merg pe un stadion unde erau închise nenumărate porți și accesul era criminal de îngust, mai rău ca la #colectiv. Noroc că nu s-a întâmplat nimic atunci că nici nu vreau să-mi imaginez ce ar fi fost. Ca la noi la nimeni. În Barcelona pe stadionul acela imens erau toate porțile deschise și defluirea era instantanee. La noi, vax albina. realitatea este care este și ca dânsa suntem noi cu fotbal cu tot. Dacă se va produce o curățire totală și cooperativa va dispare, sunt sigur ca și accederea la campionate ar fi cu șanse mai mari. Mai jucăm cu Feroe să-i batem și să ne bucurăm de parcă i-am fi cotonogit pe brazilieni? Am dat o soluție, adică să se elimine din jocuri ceva care este tras la Loto și atunci n-ar mai aștepta unii cu ngura căscată la ultimul joc din campionat unde se salvează cine trebuie, fărăp a fi vorba de valoare.
Actualualitatea românească în fotbal arată exact cum arată clădirile nevăruite, cu tencuiala căzută, străzile cu gropi, mașinile superluxoase și sărăcia lucie din școlile de la țară, unde copiii sunt flămânzi și părinții sunt șomeri. Doar banii se rostogolesc în fotbal, fără a se ști de unde vin și unde se duc.



(12 octombrie 2016)

No comments:

Post a Comment