Thursday, September 15, 2016

Un trainer de culturism de nota 2

Rar mi s-a întâmplat să întâlnesc un trainer căruia să-i acord nota doi, dar nu am avut încotro pentru că respectivul s-a luptat prin tot ce a făcut să obțină această notă astfel:
  • a deranjat pe mulți care lucrau la aparate, dându-i laoparte;
  • a modificat parametri aparatelor fără să-i restabilească după terminare;
  • nu a mulțumit nimănui pentru că a fost lăsat să lucreze cu elevul său;
  • a lăsat ganterele sau discurile împrăștiate pe unde a apucat;
  • tonalitatea vocii i-a fost neadecvată în raport cu elevul său;
  • nu exemplifica practic, ci doar a dat câteva explicații;
  • forma sa nu arăta prea multe ore de antrenament cu sine însuși;
  • echipamentul său era cam 80% de stradă, nu de sală;
  • plimbarea de la un aparat la altul era ușor haotică.
Eu nu sunt nici certificat și nici nu am veleități de trainer, dar de-a lungul multor ani de când vin aproape zi de zi la sală am văzut nenumărați traineri de toate felurile, adică:
  • absolvenți de cursuri autorizate și care au  certificări;
  • absolvenți de facultate de sport cu sau fără masterate;
  • foști mari sportivi care au urmat cursuri de specialitate;
  • oameni cu mare experiență și cu rezultate de excepție.
Comparațiile a ceea ce am văzut azi cu ceea ce știam m-a determinat să gândesc un punctaj și să fac un calculator, astfel încât să se obțină de oricine un nivel calculat cu rigurozitate acceptată și pe care mai înainte îl voi supune unei discuții. Punctajul de azi era foarte ușor de dat, că pe linie aprecierile au fost de nota 2 (doi), deci media a dat tot 2.


(16 septembrie 2016)

No comments:

Post a Comment