Monday, August 8, 2016

Vreau o soluție foarte simplă și rapidă!

De când am avut un incident concretizat printr-un plin de benzină la un GOLF TDI, sunt extrem de prudent, chiar mai prudent căci isprava mi s-a repetat, dar doar cu vreo 10 litri de benzină. De aceea am căutat să văd cam ce soluții au șoferii cărora li se întâmplă astfel de nasolii și am văzut că:
  • unii scriu chiar pe tăblăria mașinii lângă rezervor un mesaj de atenționare;
  • alții pun acolo la capacul rezervorului o hârtie cu acel mesaj;
  • sunt șoferi care își repetă la nesfârșit să nu greșească;
  • sunt șoferi care apelează la lucrătorii din benzinărie;
  • înainte de a pune combustibil, șoferii analizează culoarea pompei, verde pentru motorină.
Ieri 07 august 2016, într-o discuție cu un om de la o pompă de la OMV am aflat că săptămânal sunt cam 2-3 șoferi care fac eroarea și pun motorină în loc de benzină sau benzină în loc de motorină, cu toate nenorocirile care decurg, adică bani dați aiurea și o jumătate de zi pierdută tot aiurea. Mulți dintre prietenii mei care au mașini pricopsite au făcut astfel de năzbâtii. M-am întrebat, dacă există soluții practice pentru a evita o astfel de greșeală, soluție care să vină din partea:
  • posesorilor de pompe care să facă un nu știu ce, care să determine ca șoferii posesori de mașini pe benzină să nu mai bage în rezervor motorină, iar posesorii de mașini Diesel să nu mai aprovizioneze în vecii vecilor cu benzină, adică să facă ei acolo un ceva și șoferul să plece de la pompa aleasă greșit atât de rușinat că a făcut o alegere proastă, dar a fost salvat întru înțelepciunea celor care sunt proprietarii de stații și au pompe deștepte;
  • producătorilor de mașini care până acum s-au ocupat de lucrurile extrem de bizare precum mici delatii nichelate, butoane pentru funcționalități care sunt activat o dată la 100 de ani de către șoferi sau au fost orientați pe luxul aducător de bani, neglijând tocmai o chestie elementară care ar fi trebuit soluționată, dar ei îi disprețuiesc și pe săraci și pe bogați în egală măsură.

Situația de acum dovedește simplismul abordării problemei atât la nivelul designerilor de mașini, a producătorilor de pompe de combustibil, dar și a proprietarilor de stații de combustibuli, toți manifestând un dispreț aproape magnific, vecin cu extazul, față de șoferi. Trebuie făcută o analiză a ceea ce există azi și azi în afară de culorile diferite ale capetelor de pompe care se introduc în revervoarelor mașinilor nu există nimic altceva, adică soluția cea mai ieftină, care nu i-a costat nimic în plus pe producătorii de pompe și cu atât mai mult, nu i-a costat nimic nici pe cei care cumpără acele capete de pompe pentru a-și face stații de combustibili arătoase și mai ales eficiente pentru ei. Am început să mă gândesc la niște soluții, bazate pe diferențierea orificiului de la rezervor pe care se introduce capul pompei de alimentare, identificând următoarele situații:
  • orificiul rămâne același ca formă, adică rotund, dar se schimbă diametrul, la mașinile Diesel cercul crește în diametru, ceea ce face ca pompa de la motorină, căreia i-a crescut circumferința semnificativ să nu mai încape la mașinile pe benzină; numai că pompele de la benzină vor alimenta și mai vârtos mașinile pe motorină; deci soluția nu este bună 100%; mai apare problema costurilor de a face această adaptare la toate mașinile care sunt în circulație; apar probleme chiar și la producători, căci ei ar trebui să aibă două tipuri de rezervoare;
  • orificiul de la rezervor își schimbă forma, la mașinile Diesel va fi într-un fel, să zicem oval, iar la celelalte mașini căci sunt mai multe, să rămână la fel; înseamnă că și la pompe se va lucra mult; este o soluție costositoare căci trebuie acele diferențe ale formei orificiului să facă imposibilă alimentarea  cu benzină în loc de  motorină sau invers; pe viitor este posibilă o astfel de abordare, numai că acum se pune problema soluționării și nu pe termen lung, adică 10 - 20 de ani;
  • o altă soluție pe care eu o văd implementabilă chiar de azi vizează realizarea unei mici piese dintr-un material ușor dar pe care nici motorin și nici benzina nu-l atacă, piesă care se fixează pe gâtul orificiului de la rezervor; se face și un element complementar la pompă, tot care se fixează foarte ușor; vor fi făcute alimentări numai și numai dacă pompa cu acea piesă atașată se potrivește cu calea de acces modificată a rezervorului; este soluția la care m-am gândit căci tot complicată era și problema intrării trenurilor nemțești pe căile ferate ale rușilor în cel de al doilea război; s-a găsit soluția simplă, de a pune o șină suplimentară între cele existente; trenurile rusești circulau pe vechile șine, trenurile nemțești circulau  pe o șină veche și pe noua șină dintre cele două vechi: genială a fost și ideia lui Erdogan de a lua curentul de la eroporturile militare în noaptea puciului, făcând ca avioanele să rămână la sol;
  • făcutul ochilor mari, că neatenția înseamnă să bagi mâna adânc în buzunar; deci șoferii să fie atenți, foarte atenți și să se păzească de o astfel de întâmplare tâmpită; aceste aspecte nu sunt publice că sunt de râsul curcilor; oricine se întreabă cum este posibil așa ceva și-și dă seama că este nu numai posibil, ci și real când i se întâmplă lui; fiind așa de grosolană eroarea, bineînțeles că șoferul care a comis-o n-o va face publică decât în fașa unuia care o povestește și el primul; unii mai orgolioși n-o recunosc nici atunci;
  • soluția de secol al XXI-lea este montarea de senzori la pompă și la mașină; pompa să pornească dacă și numai dacă  există compatibilitate, adică mașina Diesel și pompa este de motorină, respectiv, mașină pe benzină, cu pompa pe benzină; acum șoferii și posesorii de pompe trebuie să facă mici investiții; în viitor, producătorii de mașini vor instala acești senzori și treaba va fi rezolvată; acesta este soluția care mi se pare și decentă și nedistructivă și simplă și ieftină și de toate; ideia de bază este să se dorească eliminarea acestui calvar pe care îl traversează tot șoferul la o adică.
Vreau o soluție foarte simplă și rapidă! Dar cine nu vrea? Eu vreau, cu deosebire, pentru că greșeala făcută a costat de trei ori. Prima dată că aveam combustibil contaminat și a doua oară că a trebuit reparată greșeala. A treia chestie a fost noul combustibil, adică motorină.
Or mai fi și alte abordări dar pe moment nu le văd eu. Voi fi foarte fericit să știu că stresul acesta este eliminat, așa cum multe dintre nimicurile care făceau viata șoferilor un calvar au fost eliminate. este adevărat că autoturismul anului 2016 nu mai are nimic comun cu cel al anului 1930, dar mai trebuie făcute îmbunătățiri pe ici pe colo, prin părțile esențiale, vorba lui nenea Iancu.
Azi 09 august 2016 am primit solutia propusă de Costin MELNIC:
1. Se monteaza pe fiecare pompa o antena de tipul celor de la contactele masinilor (imobilizator 
     electronic).
2. Se monteaza in jurul busonului de la autovehicule un transponder (precum cel din cheile 
     automobilelor cu imobilizator electronic).
3. Se va lega antena de pe fiecare pompa de calculatorul fiecarei pompe. Se va programa pompa 
   astfel incat sa porneasca doar daca antena de tip diesel (sau benzina) este imperecheata cu un 
   transponder de tip diesel (respectiv benzina)
4. Pompa va porni doar daca transponderul de pe automobil este in pereche cu antena 
    de pe pompa  (vor exista 2 tipuri: diesel & benzina).


(08 august 2016)

No comments:

Post a Comment