Sunday, August 14, 2016

O eroare care s-a repetat în sub trei ore

Am observat că s-a deteriorat foarte mult fațăde anul trecut calitatea condusului în trafic. Există pe drumurile naționale în pantă ce-a de-a doua bandă de circulație care permite depășirea celor care merg mai încet. Eu știam că linia continuă care definește axul străzii nu se taie orice-ar fi, iar depășirile tăind acea linie continuă este interzisă cu desăvârșire. Așa credeam. În realitate, un fraier de șofer de IF cu reorcă chiar, m-a depășit și pe mine, dar a depășit și o doamnă care rula în spatele meu intrând pe contrasens tocmai când se termina cea de a doua bandă. Era cât p-aici să mă lovească, dar am frânat și l-am lăsat să treacă. Mi-am dat seama că mirosea a idiot. La un moment dat  a oprit, am oprit și eu, iar argumentul său a fost de o fatalitate îmbucurătoare, vecină cu extarzul dus la cinesm, cum că el nu depășise linia continuă decât cu mai puțin de jumătatea lățimii mașinii.
Cam la sub trei ore de mers, după ce s-a terminat autostrada aia prăbușită de după Sibiu, unul cu număr de BR, a intrat pe un refugiu, vrând el să depășească pe cei care circulau normal, considerându-i fraieri, deși el puțea a tâmpit de la un km. Întâmplarea a făcut ca eu să fiu cel cu care era prostăvanul acela să se lovească. Eu de regulă conduc destul de atent și mi-am dat seama cam ce vrea să facă nevrednicul, drept care am frânat, l-a privit disprețuitor și insul și-a continuat drumul în nimicnicia lui.
Înseamnă deci, că față de anul trecut trebuie cu mult mai multă atenție, față de anul trecut, altfel riscurile mi se par prea mari. Cei doi nu aveau niște mașini demașini, ci erau destul de banaleșiatunci nu văd care ar fi motivele să se dea ei așa de rotunzi. Singura motivație este la ei inconștiența și peste toate, prostia.


(14 august 2016)

No comments:

Post a Comment