Monday, July 18, 2016

Unanimitatea învinsului

Am văzut învinși care perseverează în a tot candida când colo, când colo. Nici votul lor nu și-l primesc și obțin ceea ce se numește unanimitatea învinsului, adică ZERO voturi pentru, ZERO votur anumate și TOATE voturile împotrivă. N-am să am niciodată o explicație cât de cât decentâ la așa ceva. Cândva, l-am întrebat pe unul cu o astfel de unanimitate, ins care candidase la funcția de șef de catedră și mi-a argumentat:

  • am fost sigur că voi câștiga;
  • am dat votul meu lui X că îmi era milă de el să nu ia niciun vot;
  • știam că toată lumea mă iubește;
  • grupul care m-a propus mi-a garantat victorie zdrobitoare.
Învinșii sunt de regulă oameni care se uită în oglindă și se văd frumoși, deștepți, înconjurați de admiratori și mai ales purtând deasupra țestelor aura învingătorului. La prima înfrângere, crezi că a fost o întâmplare. Al a doua înfrângere merită să crezi că unii au ceva cu tine. La a treia înfrângere, cu siguranță înseamnă că obiectivul urmărit este defect și trebuie regândită toată schema. Sunt specialiști foarte buni care nu iau voturi că nu știu să comunice. Ei au lumea lor și:


  • nu știu să spună bancuri;
  • nu știu să se facă plăcuți;
  • nu participă la chefuri;
  • nu-și perie șefii;
  • nu pupă pe toată lumea;
  • nu dau mâna cu tot vulgul.
Astfel de oameni nu acumulează voturi, dar nici unanimități din acestea imposibile nu obțin. Cel ce ia unanimitatea învinsului are el un ce de care trebuie să se ocupe, de este respin fără drept de tăgadă de toată lumea. Am văzut pe unul ales confortabil care primul lucru făcut a fost să ia o măsură din care au pierdut toți cei care l-au ales, fără ca măsura să fi fost necesară. După patru ani, urnele au înregistrat unanimitatea aceasta nasoal. El lipsise prevăzând dezastrul și n-a vrut să trăiască clipele de umilință pe care singur și lea fundamentat în patru ani de șefie. Unanimitatea învinsului este acea stare care și-o crează toți cei care fac ca toți dracii, se cred zmei și apoi vin cu miloaga la cei de care și-au bătut joc.



(19 iulie 2016)

No comments:

Post a Comment