Sunday, July 17, 2016

Caracterele: jigodia

Jigodia este acel individ care îl întrece pe patrupedul care se bagă în sufletul cuiva pentru a-l mușca pentru a-l face să turbeze pe bietul om și să moară în cele mai groaznice chinuri.
În viața mea am întâlnit nenumărate jigodii. Unuia i-am fdat o carte și nu mi-a mai înapoiat-o. Am plătit-o de 30 de ori că era unicat și mi-am rebutat un concediu pe acestă temă. După ani și ani am revăzut acea carte la jigodie în bibliotecă.
Unei alte jigodii i-am acordat o bursă și ea trebuia sămi aducă biletele de avion pentru a încheia decontul. Jigodia, bineânțeles că nu a adus biletul decât când era să piardă doctoratul din cauza mea.
Și a mai fost o jigodie care a crezut că mă păcălește cu realizarea unei teze de doctorat, dar eu am fost vigilent și de fiecare dată găsesc ce este lipsit de originalitate, așa cum s-a întâmplat și cu acel prilej. Omul numai strâns cu ușa a recunoscut greșeala și a plătit. Mă îndoiesc că jigodia va reuși să se transforme în așa fel încât să devină și el o persoană cât de cât civilizată.
Jigodia:
  • nu are cuvânt;
  • e pusă pe furat;
  • minte senin;
  • uimește prin nonșalanță;
  • e insidioasă;
  • nu are performanță;
  • crede că păcălește ușor;
  • nu tremură;
  • este superficială;
  • privește fix în ochi fără să clipească.
Nu trece o zi prin care jigodiile să nu se manifeste prin ziceri dintre cele mai năucitoare, căci nimeni dacă nu are vreo susținere vizibilă urcă atât sus încât să emită de pe la tribuni tot felul de aiureli.


(17 iulie 2016)

No comments:

Post a Comment