Monday, May 9, 2016

Dorian POPA, culturistul

La sala de culturism SAS GYM din strada  Traian Popovici 87A, București, situată deaupra magazinului BILLA m-am acomodat repede, pentru că toți care vin acolo lucrează, se deplasează de la un aparat la altul fără mult zgomot. Rareori se mai aduce cineva care icnește atuci când face un efort cu totul special.  În zona ganterelor se aud rar bușituri când unul dintre cei care lucrează cu ele le lasă ceva mai de sus să cadă pe podea.
Fiind mai nou acolo, am căutat să nu ies în evidență cu ceva neobișnuit sau să par foarte neîndemânatic. Înseamnă că la noile aparate a trebuit să trag cu ochiul cum lucrează ceilalți, fie să nu mă accidentez, fie să nu par ridicol. Așa s-a întâmplat să văd la helcometru cum trăgea de fiare un tânăr și am avut impresia că lucrează ca după manual. Eu sunt individul care învață de la toată lumea și dacă nu știe ceva întreabă. L-am urmărit pe acel tânăr vare lucra extrem de îngrijit și la alte aparate. Dar asta făceaqm și în alte cazuri, mai ales când am căutat să mă autodepășesc, fără să mă accidentez.
Cu totl întâmplător, într-o seară intrând pe youtube să ascult ceea ce-mi plăcea mie, adică performanța celor 10 sopranos try to hold a really long note - Maria Stuarda - Preghiera de la adresa https://www.youtube.com/watch?v=SZW5tryk-E4 am găsit intercalat cântecul Pe placul tau la adresa https://www.youtube.com/watch?v=woh7pnHOAAs și surpriza a fost că solistul Dorian Popa era tânărul de la sala SAS GYM, care m-a uimit cu corectitudinea exercițiilor executate.
La sălile pe unde am trecut am văzut venind mulți dintre cântăreții în vogă și eram obișnuit cu comportamentul lor de vedete care se fac că lucrează dar sunt extrem de atenți cât de multă lume îi privește, dacă li se cer autografe sau li se solicită ca tineri care sunt la antrenamente să întrerupă lucrul și să le solicite să facă poze cu ei.
La SAS GYM nu este așa. Dorian POPA venea, lucra, transpira din greu, saluta și pleca. Trebuie să spun că acel cântec a fost pentru mine o surpriză plăcută din două puncte de vedere. Primul punct este cî are versuri frumoase, simple, iar melodia este ritmată. Cântărețul are dicție perfectă, voce masculină, caldă și ritm. Al doilea punct este legat de locația unde s-a făcut filmarea, o rezidență din Domnești cu vile în stil Brâncovenesc, pe care o vizitez că acolo sunt cei mai buni prieteni ai mei.
Am mai ascultat și alte compoziții în seara aceea, pentru că am descoperit o pistă nouă și am văzut un culturis așezat, capacitat pe antrenament ca face muzică. La acel moment Dorian POPA era culturistul care face muzică și cât va veni la sală și va lucra așezat, făcându-și antrenamentul cap-coadă, în mintea mea așa va rămâne: un sportiv disciplinat și perseverent, cu program bine definit. Spun toate acestea pentru că are acel nivel de definire pe care culturiștii îl au și lui Dorian POPA cred că i-ar trebui vreo șase luni de antrenamente sistematice pentru a intra în competiții importante de culturism și cu siguranța de a urca pe podiumuri.
La câteva zile, când am venit la sală, l-am întâlinit. I-am zis că a fost o mare surpriză pentru mine să vad un culturis care compune și care cântă, deci este un artist complet.Eram documentat pentru că vazusem videoclipurile și ascultasem  melodiile:
  • Dorian Popa - Cat trei  https://www.youtube.com/watch?v=ZMIgRJ2zCfE
  • Ruby feat. Dorian Popa - Buna, ce mai zici?  https://www.youtube.com/watch?v=N4tnmk-bw0s
  • Dorian Popa - Pe placul tau  https://www.youtube.com/watch?v=tpu-JMFI81E
  • Corina feat. Dorian Popa - Nimeni altcineva     https://www.youtube.com/watch?v=An-rN2Jp6dA
  • Jo feat. Dorian Popa - Dragoste nebuna   https://www.youtube.com/watch?v=F3wE-yvE8_A
  • Ruby feat. Morosanu & Dorian Popa - Lasa cucu-n pace   https://www.youtube.com/watch?v=qmDmcb3BwgM
  • ELIZA feat Dorian Popa - Trofeu (by KAZIBO)   https://www.youtube.com/watch?v=XJ4POTg91vk
  • Sore & Dorian - Save Me (piesa originala) in Pariu cu viata   https://www.youtube.com/watch?v=yWt8yDsFpuY
Crde că a apreciat că un tip la anii mei știe despre cântecele lui și mai ales face o analiză completă, eu venind dinspre muzica de operă și cea simfonică dacă este vorba de vorbit despre gusturi.
Începând cu anul 2013 a realizat toate aceste cântece frumoase, cu mesaj direct către tineri, cărora Dorian POPA le împărtășește din experienșa sa. 
De fiecare dată când ne-am brodit la antrenamente ne-am salutat, el fiind foarte politicos și în pauze în câteva secunde am schimbat câteva vorbe și am aflat că a jucat rolul lui Andrei Anghel în serialul Pariu cu viața avându-i parteneri pe colegii de la LALA BAND
În anul 2015 a fost selecționat și a apărut în reality show-ul Sunt celebru, scoate-mă de aici! difuzat pe postul PRO TV alături de Cătălin Moroșanu, Ruby, Gina Pistol, Luminița Nicolescu, Andreea Moldovan, Vladimir Drăghia, Alina Plugaru,Elena Merișoreanu, Gabi Jugaru, Mihai Trăistariu și Pacha Man.
Acum este în juriul emisiunii concurs NEXT STAR  de pe Antena 1, într-o companie selectă din care fac parte PEPE, CRBL și GIULIA, iar reacțiile sale sunt foarte potrivite mai ales atunci când în fața sa evoluează un copilaș deosebit de talentat, care îl impresionează prin emoțiile pe care cel de pe scenă le transmite sălii..
Începând cu joi 5 mai 2016 s-a deschis într-o nouă locație sala de culturism, așa îmi place mie să-i zic, SAS GYM și Dorian POPA era la post, adică a venit la antrenament așa cum vine el mereu. Nu mă mai surprind execuțiile sale la aparatele unde lucrează, pentru că el face totul ca la carte, invariabil, menținând ritmul, amplitudinea mișcărilor, succesiunea exercițiilor. Cine vrea să învețe ceva, trebuie să-l urmăreascp cum face încălzirea, acea etapă evitată de cei mai mulți dintre începătorii în ale venirii la sală, încălzire pe care Dorian POPA  o face cu deosebită meticulozitate.
Mi-am propus de multe ori să fac analize cu luarea în calcul a unor criterii privind cei care duc ganterele la rastel, care duc discurile  la aparate, respecti, cei care lasă lucrurile împrătiate peste tot. Nu am reușit să identific acele criterii, dar am văzut că sunt bărbați care vin la antrenamente si lucrează, după care lasă curat în urma lor. Alții, din contră, lasă discurile, ganterele, covorașele și peturile pentru apa plată golite, împrățiate pe oriunde. Dorian POPA este culturistul care niciodată nu a lăsat echipamentul sub sarcină, el ducând ganterele la rastel și discurile la locul lor.
Și ca totul să fie complet, culturistul, artistul dorește să devină student la un master din Academia de Studii economice din București într-un viitor foarte apropiat.
Am încercat să fac o legătură între muzica lui și ceea ce afce la sală și rezum totul în cuvinele: talent, echilibru și perseverență.

(08 mai 2016)










aaa

No comments:

Post a Comment