Sunday, May 29, 2016

Criza de subproducție

La o populație de 20 de milioane de locuitori în condițiile în care numărul de pensionari este de peste 5 milioane, la care se adaugă persoanele care prin forța lucrurilor nu au capacitatea de a produce, rezultă cu claritate că numai undeva la 7 milioane fac ceva, adică unii produc efectiv, alții lucrază puțintel și alții mișcă oarece de colo colo, făcându-se că fac ceva. Rezultă că undeva la 13 milioane de persoane sunt consumatori fără a mișca un pai, adică fără a face ceva în sensul de agricultură, ceva în industrie, ceva în prestări de servicii sau ceva acolo, un oarece, deși magazinele sunt pline de tot felul de produse. Numai că din 100 de produse, luate la nimereală, cam 80 nu sunt produse aici, adică sunt din import. Rezultă cu claritate că economia acestei țări este economie de subproducție, adică necesarul de produse al populației este cu mult mai mare decât se produce aici, el fiind acoperit și depășit de importuri. Este clar că:

  • orice s-ar produce aici este vandabil dacă este de calitate;
  • oricât s-ar produce aici nu ar acoperi necesarul;
  • oriunde s-ar produce și oriunde s-ar desface tot mai este loc.
Numai produsele ;i serviciile de calitate sunt cele care vor contribui la reducerea nivelului de subproducție de la noi.
Se știe că:
  • un zugrav care face zugrăveli de calitate rezistă în piață;
  • un cofetar care face torturi de calitate rezistă în piață;
  • un instalator care face reparații  de calitate rezistă în piață;
  • un brutar care face pâine după rețete tradiționale și de calitate rezistă în piață;
  • un bucătar care face preparate de calitate rezistă în piață;
  • un mecanic auto care face reparațiide calitate rezistă în piață;
  • un frizer care face tusnori asa cum cere clientul și de calitate rezistă în piață.
orice altă abordare este în afara succesului. Vor trebui să treacă vreo 30 de ani până se va curăța piața de șmecheii care trișează:
  • dând rasol;
  • furând la cântar;
  • înlocuind rețetele;
  • diminuînd calitatea;
  • umflând prețurile;
  • subsituind produse cu surogate;
  • nerespecând procedurile;
  • folosind înlocuitori de proastă calitate.
Cei ce vor veni vor înțelege că numai cu muncă vor rezista și vor avea clienți fideli care recunosc calitatea și plătesc pentru aceasta.

(29 mai 2016)

No comments:

Post a Comment