Sunday, April 24, 2016

MERGE ȘI AȘA!

Ani de zile am auzit asta: MERGE ȘI AȘA! 
De câte ori mergeam cu ARO 244D la Service în ceremuș vedeam cum unii dintre mecanici improvizau la greu. Am apreciat foarte mult două persoane, pe Viorel mecanicul și pe Florin, electricianul. Numai ei nu improvizau. Am văzut un mecanic care își cumpărase un jaf de ARO 10 vechi și paradit. Când venea cineva cu un ARO 10 ca al lui mergea, scotea un mic șurubel și-l ducea la mașina lui. Făcea acest lucru și cu piese ceva mai amri. Nu era numai el care se dedulcea la acest tip de furtișag. Se zice că la armată pe vremuri nu se fura, ci se completa. Toți așa procedau. Furau ca să completeze la mașinile lor. 
Obsesia lui MERGE ȘI AȘA!  a continuat și mai continuă și azi.

Când mergeam cu acel ARO 244D la service, aveam tot ce trebuie pentru a se face o reparație de nota 100. Și totuși vedeam că se făceau cârpeli. Atunci îl chemam pe șeful lor și le ziceam să-mi dea piesele originale furate și să le pună cum trebuie. Eu aduceam:
- filtre de motorină făcute la Bușteni;
- coliere originale;
- filtre de ulei originale;
- filtre pentru pompa de injecție originale;
- păhărel de RABA original;
- ulei de motor de locomotivă Diesel pentru schimb.
Totul doream să fie de top. De cele mai multe ori nu era, deși plăteam totul și mai lăsam peste. Să-mi aduc aminte de niște vopsea care a rămas acolo mai mult de 80% din borcan. Sămi aduc aminte de chederele care au fost înlocuite doar parțial deși adusesem chedere pentru două mașini. Nu mai zic nimic, pentru cămi răscolesc amintiri neplăcute. Nici nu m-aș mai fi gândit la acele vremuri triste, care, vai, se repetă și azi dar pe bani și mai muțti dacă nu găseam într-o sacoșă un colier rămas din acele vremuri.

(24 aprilie 2016)

No comments:

Post a Comment