Sunday, April 24, 2016

Omagierea călăului

Nu vreau s-o iau cronologic, dar în 16 februarie 2011 în Aula Magna am auzit cu urechile mele proprietate personală cum rectorul de atunci aducea osanale unui fost profesor și fost rector al ASE căruia îi acorda și o distincție cu ocazia împlinirii frumoasei vârste de 75 de ani. Nu-mi venea să cred cum victima își ridica în slăvi călăul pentru că prin 1984 acesta:
  • l-a făcut praf împreună cu alți trei pentru promovabilitate sub cifrele de plan;
  • i-a făcut țăndări pe decan, pe șeful de catedră și pe secretarul pcr pe facultate;
  • ne-a jugnit ca la ușa cortului pe toți cei patru împricinați;
  • nu a lăsat pe nimeni să scoată o vorbă;
  • ne-a aplicat o lecție de umilire totală;
  • a pus la intrarea în ASE un panoiu cu un text mizerabil;
  • ne-a discreditat pe oriunde  a avut ocazia;
  • ne considera direct răspunzători pentru orice;
  • a fost de o brutalitate de limbaj greu de imaginat;
  • ne-a aplicat o tortură psihică prellungită;
  • ne-a dat afară din birou ca pe ultimele javre.
Credeam că personajul nu va mai pune piciorul în ASE după tot răul făcut și mai ales dpă cum a ieșit de acolo cu coada între picioare după 22 decembrie 1989. Și totuși n-a fost așa. Într-o nefericită zi de miercuri, că miercurea se întrunea Senatul ASE și eu fiind membru al acelui Senat am fost prezent, am participat la un moment pe care îl caracterizez ca diind de supliciu, când victima, fostul lector batjocorit de prorectorul-călău, citea cuvântul de laudă privindu-și în ochi călăăul, iar acesta cu o satisfacție diabolică rânjea plin de satisfacție că a ajuns să trăiască și o asemenea zi.
Am mai văzut o astfel de situație  în 19 martie 1965 când la câteva minute de la anunțarea decesului lui Dej am fosy strânși în curte noi elevii și profesoarele dar și elevele purtând baticuri negre de parcă fuseseră pregătite pentru eveniment, am ascultat-o pe profesoara noastră distinsă care fusese victima directă a regimului lui Dej în ale cărei cuvinte printre suspine omagia pe marele dispărut.
A treia întâmplare de acest fel nu-mi doresc să mai trăiesc în viața mea.

(24 aprilie 2016)

2 comments:

  1. Sas Training Institute in Noida- Webtrackker is the best SAS training institute in noida. SAS has an integrated system that allows us to fire our SAS programs with a detailed review of each intermediate data set. What a concept! Without this great feature, you should find the wheel again for each condition, select variables, and sort the query data sets for the debugging goal of each step. Who can remember all these details or have time to re-type the SAS code.
    Sap Training Institute in Noida
    PHP Training Institute in Noida
    Hadoop Training Institute in Noida
    Oracle Training Institute in Noida
    Linux Training Institute in Noida
    Dot net Training Institute in Noida
    Salesforce training institute in noida
    Java training institute in noida

    ReplyDelete

  2. To improve Knowledge about the latest and vital technology would increase one's self esteem to the core at the time of lagging confidence.The content presented here is quite resembling the same. You have done a great job by sharing this in here.
    sap abap online training in usa

    ReplyDelete