Sunday, April 17, 2016

Doar 400 kile...

Fiecare dintre noi când mergem la sală avem în minte un program de antrenament pentru ziua respectivă. este foarte important să și realizăm ceea ce ne-am propus. Dacă echipamentele  din sală sunt foarte ocupate, este clar că terbuie să ne adaptăm programul şi să facem exerciţii la altele ca să nu irosim timpul.
Este un aparat, presa pentru picioare, la care îmi place să lucrez foarte mult. Am început să lucrez la acest aparat încă din anul 2005, timid, cu greutăți mici 15+15, apoi 30+30 și încet încet până am ajuns să lucrez cu 150+150, cul minând cu 150+150 și adăugând 3*10, adică 330kg la care se adăugau greutatea specifică aparatului, undeva încă 20kg, deci recordul a fost la acea vreme 350kg.



La un antrenament am gasit toate discurile puse pe aparat și fără a avea încălzirea corespunzătoare m-am năpustit pe aparat, am executat câteva repetări, care în final s-au dovedit un dezastru din punct de vedere medical.

După venirea la sala SAS GYM și după reînnoirea echipamentelor am considerat că pe noua presă de picioare trebuie reluat antrenamentul. Acolo am gasit 7+7 discuri de 20kg fiecare. Adică, numai lucrând cu discurile de câte 20kg se ajunge la o sarcina de 140+140kg adică 280kg, ceea ce este excelent.

Luând-o progresiv, am crescut de la 100+100 adică 200kg și încet încet am ajuns la 140+140 adică 200kg, după care au urmat 200+200 adică 400 kg completând cu discuri de câte 15kg. Acum execut fără dificultate exerciții până ajung la 400kg. L-am admirat pe un tânăr Ovidiu GS care încărca aparatul la modul superlativ. Mi-am dorit să fac și eu cam așa. Am ajuns la 260+260 adică 520kg fără a avea curajul lui de a pune încă discuri în poziții de echilibru fragil de teamă să nu vină peste mine în cazul în care aș face niște mișcări bruște. La sala AVAC din LOS GATOS am văzut pe un tânăr care ducea undeva la peste 600kg dupa transformările lbs în kg.
Este dificil de repetat recurdul acesta pentru că trebuie blocate prea multe discuri și mai sunt colegi de antrenament care fie că au nevoie de discuri, fie că vor să lucreze la presa de picioare. Dacă aparatul are și el greutatea lui de 20kg, înseamnă că recordul meu, la anii mei este de 540kg, drept pentru care mă uit în oglindă, mă felicit și dacă aș fia avut niște aplauze din bremurile cuvântărilor de dinainte de 1989 aș fi dat drumul la casetofon să am o atmosteră pe măsură...


(17 aprilie 2016)

No comments:

Post a Comment