Thursday, April 28, 2016

De până la...

Comercianții fac niște șmecheii și ieftine și de prost gust, dintre care aceea prin care anunță reduceri masive le pune capac la toate celelalte. Într-un magazin din Mall București am intrat să fac un experiment. Se anunțau reduceri de până la 80% și dacă găseam un produs redus cu 75% îl cumpăram, oricare ar fi fost acela că știam că brandul cu pricina era în regulă în raport cu ce doream eu la un moment dat.
Printre produse erau numai cu scăderi de prețuri de 5% cel mult 10%, dar am vazut si produse de 200 de lei având reducere de 5 lei. 
Am mers la vânzătoare, am rugat-o să-mi arate produsul cu cea mai mare reducere și sărăcuța mi-a arătat niște șosete care aveau reducere de 30%, numai că una este o reducere de 30% la șosete care costau 8 lei perechea și cu totul altceva reprezintă 20%, dacă ar fi fost așa ceva la niște pantaloni de 250 lei. 
Ea s-a scuzat că produsele acelea cu  mari reduceri au fost epuizate. Am plecat și m-am felicitat că totul era așa cum mi-am închipuit. Când se anunță reduceri de  până la 70%, dacă reducerea prețului este de 0,000000000000000000000000005% comerciantul nu minte, cum nu minte și dacă reducerea este de 69,9999999999999999999999999%.
Ar fi dramatic dacă ar anunța reduceri de până la 70% și în realitate bieltul cumpărător ar plăti cu 80% mai puțin. Comerciantul l-ar face pe cumărător să se simtă jenat că a plătit cu mult sub ceea ce sperase.
De câte ori intru într-un magazin care are pe afișe pompoase cu anunțul că practică reduceri de până la 70% mă gândesc la următoarele:
  • comerciantul a umflat prețurile cu câteva săptămâni înainte de a exersa reducrile;
  • comerciantul pune procentul de reducere până ajunge la prețul de dinainte de reducere;
  • comerciantul în lăcomia lui nu face reduceri reale;
  • comerciantul chiar crește prețurile în comparație cu perioada de referință.
Or fi și unii comercianți care nu fac așa dar eu nu i-am văzut. Tot în Mall București era un magazin care chiar avea reduceri spectaculoase, numai că mărfurile super-reduse erau:
  • mărimi mizerabil de mici;
  • cu defecte;
  • demodate;
  • murdare;
  • purtate sau prea probate.
Am văzut și o altă tehnică. Vânzătoare pusese produse interesante printre geoarsele reduse. Am luat produsul, l-am probat și când am vrut să-l cumpăr produsul era la preț integral, deși la intrare în magazin un anunț imens spunea că acolo totul este la jumatate preț. Și patronul era un jeg și vânzătoarea prin argumentele enumerate era o hoață. Niciodată nu am mai intrat în acel magazin de țăate bărbătești făcute în Ardeal.



(29 aprilie 2016)






No comments:

Post a Comment