Friday, March 11, 2016

Încălzirea celor ce se antrenează la o sală de forță

Merg la sala de forță de destul de mult timp. Zic că sunt un tip cu foarte multă experiență, mai ales că am și părul alb. De câte ori văd începători, mă uit cum:
- fac încălzirea;
- potrivesc aparatele;
- încep să lucreze la un aparat;
- se uită în oglindă să vadă că mușchii le-au crescut în 5 minute;
- se plimbă prin sală plini de ei;
- te refuză dacă vrei să le dai un sfat.
Eram la sala de lângă Piața Vitan, restaurant acum, când un începător s-a așezat să lucreze cu haltera, cu greutăți mari fără a pune cleme și fără a fi asistat. A ridicat haltera, n-a reușit s-o țină paralelă cu solul, a înclinat-o, greutățile au luat-o la vale și s-a lovit nasol la gură. Culmea este că mai înainte i-am zis:
- să înceapă cu greutăți mici;
- să pună obligatoriu cleme;
- să-l asist eu dacă vrea.
M-a repezit.
Aici la SAS GYM unde sunt acum abonat lucram la presa pentru gambe. Făcusem încălzirea de la 5+5kg și ajunsesem la 40+40kg. După ce am terminat am vrut să duc discurile la locul lor pe stativ, ca tip educat ce mă aflu și să las aparatul fără sarcină. Un tinerel mi-a zis să las așa aparatul și că va lucra el. Ca fraierul ce sunt, m-am băgat în seamă și l-am întrebat dacă nu face și el o ăncălzire. S-a uitat la mine și mi-a zis că el știe ce are de făcut și ar fi bine să-mi văd de treaba mea, așa că la anii mei ar trebui să stau să mă obloșesc. L-am lăsat și după puțin timp după ce s-a ridicat șchiopăta și șchipătând l-am văzut și la vestiar. L-am lăsat în durerea lui.
Morala: încălzirea mușchilor este esențială pentru oricine derulează un antrenament oricare ar fi complexitatea.
În politică încălzirea este și mai necesară!

(11 martie 2016)

No comments:

Post a Comment