Sunday, February 14, 2016

Un artist fotograf

Fiind un pasionat al fotografiei m-am documentat și am achiziționat ceva tehnică pentru a face fotografii, urmărind să dezvolt latura artistică a acestei arte.
Înainte de 1989 acolo unde era ziarul Informația Bucureștilor, pe strada Brezoianu, am urmărit expozițiile de artă fotografică.
Mergând pe colo și pe colo, prin librării am studiat în liniște, pentru că acest lucru nu este interzis în lumea civilizată, albume cu fotografii ale unor clasici în materie.
Știam niște nume de artiști fotografi, dintre acre marele Ion Cucu era un reper. Deprofesionalizarea și mai ales trecerea la fotografia digitală a generat confuzii dintre cele mai grave în domeniu. În loc să se limpezească apele, mai rău au fost tulburate.
Întâmplarea a făcut să am posibilitatea să intru pe un cont de facebook, să mă documentez inainte de a da accept unei solicitări de prietenie. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să văd fotografii și albume.
A fost o adevărată revelație ce am găsit acolo.
Am analizat albumele sale care poarta titluri precum:  Straja, TNL MH Sambata, 23 februarie, Galeata cu poze .., Blackberry storm, Din arhiva .., Ranca 2012, Arad :), bucharest , cismigiu parc, parcul moghioros, Parcul Herastrau, Craaazzy night :)))), Bitstrips Photos, The weather..., Poze Airsoft 17.11.2013, usual day in bucharest, Drobeta Sloboz Severin, Ruins/Ruine, Country Life, natural, Neptun, Instagram Photos, Mobile Upload, Sibiu, Targul de Ceramica, LEVEL 2, Orsova, Povesti din trecut - Past time sto, Culorile Vin Mereu Toamna, Artistic, Lumina Sibiului in noapte, Decembrie.., Foursquare Photos, O Luna In Sibiu, Turnul Sfatului / The Council Tower, Sărbătoarea Lolelor, Brașov, Biserica Sfantu Nicolae, De la Bahnea Pana La Agnita, Unde Tragi Si Ce Iese, Manastirea Sambata De Sus, Pact in Sibiu la RadioZu, Criş în imagini, natura in splendoarea ei, Sasausi, Casa Fermierului, Rupea , Brasov, Festivalul De Teatru Sibiu, Transilvanian Branch, #FashionDays #Sibiu, Gura Raului, Timpul, Taina Lor, Artmania, iOS Photos, Se Tot întâmplă Prin Sibiu, Timeline Photos, Agnita vazuta de mine, Intre Sibiu Si Agnita, Scari, Dîrlos, Naturiste, Sibiu Capitală Muzicală, Flickr Photos, Povestea Continua, #Canon Versus #Nikon, ochii din umbra, Cover Photos, O poveste într-o altă lume, Păltiniș, Pe undeva prin Rm Vâlcea, Sibiul lor si al meu in imagini, Teatrul Gong, Fulgi de nea, Canon PowerShot SX160IS, Târgul De Crăciun 2015, Desk Photos, Canon Rebel XS, printr-e umbre, Printr'e vederi și colinde, Nori ,culori , umbre si diversitati, Profile Pictures, just me .., Sibiu ascuns sub plapumă albă, Here and there, Arhiva Si Oameni (unii dintr'e ei), Mobile Uploads, Et c'est fini diu pleumont ...
Am analizat la fiecare fotografie:
- tematica;
- încadrarea;
- planurile;
- luminile și umbrele;
- echilibrul;
- forța interioară;
- unghiurile;
- compoziția;
- încărcătura emoțională.
Mi-am dat seama  după un timp că aveam în față un artist complex, pentru care detaliul este esențial și pentru care niciun element nu este la întâmplare introdus în carul construit de el.
Se zice că o poză face cât o mie de cuvinte. Artistul de față vine și prin ceea ce face arată că o poză face cu mult mai mult decât o mie de cuvinte. Am ales din albume și exemplificări, însă fără voia artistului acestea nu vor fi prezentate, permisiune care nu a fost solicitată  acum. Probabil la o altă analiză vor fi făcute analize pe conținut.
Există fotografii frumoase, care însă nu exprimă nimic. Utilizarea culorii este extrem de riscantă pentru cei care nu știu să vadă în culoare o modalitate de a se exprima. Artistul despre acre scriu, știe să utilizeze culoarea, așa cum un scriitor își alege cuvintele atunci când dorește să scrie un poem, transformându-le prin asociere în metafore.
La ora actuală există nenumărate produse software destinate procesării fotografiilor digitale. Artistul a utilizat o serie de astfel de componente și a obșinut construcții foarte interesante. El a reușit sa facă astfel de transformări, care au adus conținutul inițial spre elemente sugestive, concentrând multe elemente complexe sub forma unor simboluri care sugerează acele elemente ce dau privitorului libertate totală în a interpreta. Este exact ceea ce marii pictori de la începutul secolului al XX-lea au reușit să impună prin tușele lor ferme și prin suprafețele uniforme de culoare precis delimitate. Asocierile de forme din marile lor tablouri au adus acel suflu nou in pictură, însemnând acel salt excepțional spre o nouă înțelegere a lumii în care noi trăim.
După o îndelungată analiză, am considerat ca am ce învăța de la acest artist.
Am început mai întâi să discut despre actualizarea software al aparatului meu foto și am văzut că artistul stăpânește foarte bine detaliile tehnice. Am înțeles că numai știind proprietățile echipamentelor a reușit să stăpânescă latura tehnică și s-o facă să fie subordonată actului său de creație.
În albumul just me .. artistul expune o serie de realizări dintre acre unele m-au dus spre fotografii realizate cu portretul scriitorului Marin Preda. Ceea ce este în acest album prezentat consider că depășește cu mult ceea ce găseam în manualele școlare. Artistul de azi utilizeaza tot lucrul în alb, gri și negru.Unele dintre fotografii sunt ușor prelucrate ceea ce schimbă raportul dintre realitatea concretă și conținutul nou obținut, deplasând multe elemente spre sugestia proporțiilor prin noile ponderi de gri generate controlat. În viitor, dacă artistul își va da acordul, analizele pe conținutul efectiv vor fi complete.
Sunt la început și sunt sigur ca analizând poze și descifrând semnificații dar și adâncind elemente de tehnică și artă de la artist, voi  înregistra o evoluție care să mă mulțumească. Chiar daca are înscris undeva textul, I have completely mastered the right  way to do evrerything  wrong, consider că este numai o abordare originală a sa, spre a arăta va realitatea are mult mai multe fețe decât se arată la o primă vedere.
(15 februarie 2016)

No comments:

Post a Comment