Friday, February 26, 2016

Profil de campion: Răzvan ARITON

În sala SAS GYM am remarcat un antrenor al cărui comportament mi-a atras atenția din mai multe motive:
- calmul cu care oferea explicații elevului antrenat;
- ținuta specială pe care o afișa;
- masa musculară proprie;
- faptulcă însoțea explicațiile cu execuții perfecte.
Am aflat că aveam în față pe marele campion Răzvan ARITON. M-am documentat și după aceea am intrat în discuții cu el. În fața unui campion, AS în două litere la rebus, am întotdeauna respect, pentru că viața a fost aceea care i-a validat performanțaîn competiții de mare anvergură. Am fost deosebit de încântat că și-a dat acceptul de a fi prieteni pe facebook. A participat în competiții încă de pe vremeacând era junior ocupând locul întâi la categoria 70 kg juniori mari la
campionatul național de culturism din anul 1988.
A lucrat intens la club, cu antrenamente dure, dar despre care vorbește cu deosebită plăcere și în anul 1994 a ocupat locul întâi, devenind campion național la categoria 80 kg seniori.
A concurat peste cincisprezece ani, fiind pe podiumuri în compania unor mari personalități ale culturismului românesc precum Florin Uceanu, Constantin Bebeșelea, Vasile Ardel și Octavian Mihăiță.
Este absolvent al Universității Naționale de Educație Fizică și Sport din București, dar este și legitimat ca antrenor încă de pe vremea cănd a obține o astfel de legitimație se baza pe nenumărate condiționări.
Am discutat cu marele campion nenumărate aspecte legate de:
- organizarea sălilpr de forță;
- latura managerială a antrenamentelor din sălile de fitness din București;
- efortul unor persoane dornice să devină culturiști adevărații;
- excesul de suplimente la unii sportivi;
- ce se întâmplă cu competițiile de culturism acum;
- cum era cândva culturismul în țara noastră când era asociat cu cei ce făceau haltere.
Este o plăcere pentru mine să am discuții cu un om de meserie. Urmăresc cu mare interes postarile sale pe facebook și sunt încântat să văd pagini de istorie a culturismului românesc, din care Răzvan Ariton este parte.  N-am pareciat niciodată profesorii de canto care le explică studenților lor cum se cântă un rol, ei nefiind niciodată într-un spectacol de operă pe nicio scenă, ci numai la ei în baia apartamentului.
Îl apreciez pe Răzvan Ariton căci tot ce face are la bază experiență proprie, lucru care se vede, iar în culturism aspectul este dovada antrenorului că are în spate o istorie a sa adevărată.

(26 februarie 2016)

No comments:

Post a Comment