Friday, January 29, 2016

Marea mezzosoprană Ruxandra DONOSE a cântat în opera LA FAVORITA

Vineri 29 ianuarie 2016, la Sala de Concerte Radio din fosta strada Nuferilor acum strada Gen. H. M. Berthelot 60-64, București, începând cu ora 19,00 a avut loc opera în concer. Spectacolul a fost  cu opera La Favorita de Gaetano Donizetti.
Sala este superbă. E renovată cu gust. Acustica e minunată.
Corul Academic Radio dirijat de Dan Mihai Goia,  format din peste 40 de persoane a avut intrări foarte bune.
Orchestra Națională Radio a dovedit performanțe speciale, deși privirea mi-a fost atrasă de  rochia despicată a unei violoniste, de se vedeau cam prea mult din ciorăpeii cu model.
Dirijorul David Crescenzi, îmbrăcat casual, a apărut cu un tom imens de m-am speriat. Îl răsfoia foarte repede și in două ore l-a răsfoit pe tot. Gestica lui era exact atât cât trebuie ca totul să se prezinte ca un întreg.
N-am prins și eu program ca să știu cu exactitate cine și ce rol a jucat. Mă voi strădui cât voi putea să reconstitui numele soliștilor, căci nu vreau să greșesc.
Distribuția a fost:
LEONORA - Ruxandra DONOSE
FERNANDO - Cosmin IFRIM
INES - Diana ȚUGUI
ALPHONSE - Șerban VASILE
BALDASSARE - Sorin DRĂNICEANU
Don GASPAR - Liviu INDRICĂU.
Toți soliștii au cântat foarte frumos, fără stridențe dovedind mare clasă. A fost un spectacol de excepție, fiecare dorind să arate o clasă de nivel foarte ridicat.
Știu opera și știu și cele mai importante arii d acolo și tot timpul am avut în minte repere și am căutat să văd dacă apar abateri de la ceea ce eu am considerat ca fiind bază, de unde se vede cât de diferit este ceea ce aud față de ceea ce știam. Nu am ajuns la rafinamentul de a urmări pe partituri, dar cu ceea ce știu mi-am adt seama ca vocile au fost foarte bune, că au respectat, ba chiar au venit cu elemente foarte interesante în acestă seară.
Eu am mers acolo pentru Ruxandra DONOSE, care a fost magnifică. Faptul că a avut o poză pe o pagină de ziar american în anii trecuți arată ca ea are o înaltă clasă. Este mămică și nu a ieșit să se remarce cu scandaluri ieftine. Are cariera și viata privată care alcătuiesc un întreg. Vocea ei are o mare întindere și este o voce pură de mezzosoprană. Ce timpuri când cânta Elena Cernei!
Cosmin IFRIM este un tenor cu dicție perfectă, foarte muzical și exact. Mi-a plăcut expresivitatea frazei lui. Am urmărit o arie cantată candva de Ludovic SPIES.
Diana ȚUGUI este o apariție de excepție acre chiar dacă nu a avut un rol de întindere a fost o prezență fantastică și a contribuit mult la nivelul foarte ridicat al reprezentației.
Șerban VASILE, sau mai exact, baritonul Șerban VASILE, a dovedit azi că face parte din pleiada marilor baritoni. Am urmărit multe spectacole de la noi, dar vocea lui Nicolae Herlea era de departe ceamai specială la capitolul baritoni. Azi, iată, există o altă voce foarte mare de bariton și ea se găsește sub numele lui Șerban VASILE.
Sorin DRĂNICEANU este acea vice de bas pe care credeam că nu o voi mai întâlni niciodată. Are profunzime și gravitate. În rolul lui Baldassare s-a dovedit a fi exact ceea ce era nevoie, pentru că împreună cu ceilalți mai ales când vocile lor se împleteau, vocea sa rămânea caldă și impunătoare.
Liviu INDRICĂU este vocea frumoasă și expresivă ale căror intrări se fac simțite rapid. La el am văzut că nu e nevoie să ai un rol de mare întindere, ci acel rol care să te fixeze în memoria ascultătorului prin calitatea a ceea ce ai cântat.







(30 ianuarie 2016)

No comments:

Post a Comment